הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאמר חדש מראה: יש מתאם בין העלייה בטמפרטורות לעלייה בשיעור ההתאבדויות בארה"ב ובמקסיקו
המחקר ניתח עשרות שנות נתוני אקלים והצליב את הנתונים מול שיעורי ההתאבדות בכל רגע נתון. המסקנה ברורה: ככל שמתחמם יותר, אנשים מתאבדים יותר, מדוכאים יותר ומדברים יותר על התאבדות. עם לא תיבלם ההתחממות הגלובלית עד 2050, עשרות אלפי אנשים נוספים ישימו קץ לחייהם

עולם חם יותר עלול להוביל לעשרות אלפי התאבדויות נוספות עד שנת 2050 בארה"ב ובמקסיקו לבדן, אם לא ייעצר קצב שינוי האקלים הגלובלי. כך עולה ממחקר שפורסם היום. החוקרים בדקו עשרות שנות נתוני מזג אוויר והצליבו אותם עם שיעורי ההתאבדות במחוזות ארה"ב וברשויות המקומיות במקסיקו, ומצאו מתאם בין מזג אוויר חם לעלייה בשיעור ההתאבדות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל מעלה צלזיוס שהעולם מתחמם, שיעור ההתאבדויות עולה ביותר מחצי אחוז



"ברור שטמפרטורות גבוהות יותר אינן גורם הסיכון היחיד או אפילו העיקרי להתאבדות", אמר ראש צוות החוקרים מרשל בורק, כלכלן מאוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה. "אולם הממצאים שלנו מרמזים כי להתחממות עלולה להיות השפעה רבה להפתיע על הסיכון להתאבדות, וזה משמעותי הן להבנתנו את בריאות הנפש והן למה שאנחנו יכולים לצפות שיקרה עם המשך עליית הטמפרטורות", אמר.

על פי ניתוחי החוקרים, עלייה של מעלה צלזיוס (1.8 מעלות פרנהייט) בטמפרטורה החודשית הממוצעת היא בעלת מתאם ל-0.7% בשיעור ההתאבדות בארה"ב, ועלייה של 2.1% במקסיקו. המאמר, שפורסם בכתב העת טבע שינוי אקלים (Nature Climate Change), חקר גם את השפה בכחצי מיליארד ציוצים ומצא כי שיעורי ההתאבדות והשיח המדוכא והאובדני מתגבר במהלך מזג אוויר חם.

המחקר חוזה כי אם לא תיעצר ההתחממות הגלובלית עד 2050, ייתכנו לפחות עוד 21,000 התאבדויות בשתי המדינות הללו לבדן. שיעורי ההתאבדות עלו בכמעט כל מדינות ארה"ב מ-1999 עד 2016, ובמחצית האומה נסק השיעור בלמעלה מ-30%. כך דיווח המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ביוני.


זו לא בעיה מופשטת. כל התאבדות היא טרגדיה



קרוב ל-45 אלף בני אדם נטלו את חייהם בכפם בארה"ב ב-2016, דבר המעמיד את ההתאבדות כאחד משלושה גורמי מוות הנמצאים בקו עלייה, יחד עם אלצהיימר ומנות יתר מסמים. "כשחושבים על שינוי אקלים, קל לחשוב בצורה מופשטת", אמר בורק, עוזר פרופסור במדעי הסביבה. "אולם אלפי התאבדויות נוספות הצפויות להתרחש בשל שינוי האקלים הבלתי מרוסן אינם רק מספר. הם מייצגים אובדן טראגי למשפחות ברחבי האומה", הוסיף.

שלוש השנים האחרונות היו החמות ביותר בהיסטוריה המתועדת. כך הודיע השירות המטאורולוגי העולמי של האו"ם במרץ. ארגון הבריאות העולמי צופה כי תעוקת חום, המקושרת לשינוי האקלים, תגרום ל-38 אלף מקרי מוות נוספים בעולם בין 2030-2050. למעלה מ-60 בני אדם מתו בגל חום בקראצ'י שבפקיסטן כאשר החום עלה מעל 104 מעלות פרנהייט (40 צלזיוס).

ב-2015 קבעו המדינות שחתמו על הסכם פריז יעד של הגבלת טמפרטורת פני השטח המוצעת בעולם ל"הרבה מתחת" שתי מעלות צלזיוס (3.6 פרנהייט) יחסית לממוצע הפרה-תעשייתי, ואף "לעשות מאמץ" להגביל את עליית הטמפרטורות ל-1.5 צלזיוס (2.7 פרנהייט). נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוציא את ארה"ב מן ההסכם, והיא המדינה היחידה שעשתה כן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE