הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צוות ההגנה של הנשיא מאותת להחלפת מסלול - מ"לא היה שיתוף פעולה" ל"זו לא עבירה על החוק"
רודי ג'וליאני, פעם תובע פדרלי וראש עיריית ניו יורק, והיום פרקליטו של הנשיא, הופיע ב-CNN וטען ששיתוף פעולה עם הרוסים אינו בגדר עבירה על החוק. טכנית הוא גם צודק, אלא שהשאלה האמיתית היא: שיתוף פעולה לעשות מה? קבלת כסף או שווה כסף מגורם זר לצורך קמפיין בחירות הוא כן עבירה. בחדשות נלוות: מחר מתחיל משפטו של פול מנאפורט

עורך דינו של הנשיא טראמפ, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, אמר היום (שני) כי שיתוף פעולה עם רוסיה לא ייחשב לפשע. אולם מומחים משפטיים חוזרים ואומרים שכל מי שיוכח כי שיתף פעולה עם רוסיה בבחירות 2016 עלול להיות מואשם בפשעים שאין ספק שקיימים בחוק, כמו קשירת קשר - והחוקר המיוחד רוברט מולר טרם סיים את עבודתו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הנשיא לא פרץ למחשבים". זה נכון (כנראה). השאלה היא אם הוא קיבל חומר שנגנב ממחשבים (צילום: CNN)



כשנשאל בנוגע למשפטו של יו"ר קמפיין טראמפ לשעבר פול מנאפורט, המתחיל מחר, אמר בתוכנית "ניו דיי" ברשת CNN כי מנאפורט "לא היה מעורב ביחסים עסקיים אינטימיים עם דונדל טראמפ. ארבעה חודשים, הם לא הולכים לשתף פעולה עם רוסיה, דבר שאני לא יודע אם הוא בכלל עבירה על החוק - לשתף פעולה בנוגע (כך במקור) לרוסים", המשיך ג'וליאני, תובע פדרלי בעברו. "אתה מתחיל לנתח את העבירה, העבירה היא הפריצה למחשבים... הנשיא לא פרץ למחשבים".

הנשיא טראמפ הכחיש חזור והכחש כי היה שיתוף פעולה כלשהו בין הקמפיין שלו למוסקבה. אולם הוא השמיע גם טיעון דומה לזה של ג'וליאני, כשאמר לניו יורק טיימס בדצמבר האחרון כי "אין שום שיתוף פעולה, ואפילו אם היה, זה לא פשע".


היה יו"ר הקמפיין של טראמפ, התגורר אצלו במגדל, אבל "לא היה ביחסים עסקיים אינטימיים עמו", לדברי הנשיא ופרקליטו. פול מנאפורט, שמשפטו ייפתח מחר (צילום: PBS)



באסיפת ציבור (Town Hall) שקיימה CNN באפריל, אמר ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, שפוטר על ידי טראמפ, אמר כי שיתוף פעולה "הוא לא דבר שקיים בעצם תחת החוקים הפדרליים של ארה"ב". השאלה האמיתית היא האם אמריקאים כלשהם קשרו קשר עם ממשלה זרה לעבור על חוקים אחרים - וקשירת קשר כזו, אם תוכח, תהווה את הפשע האמיתי. פשעים אחרים שעבורם נקשר קשר עשויים להיות קבלת כסף זר (או שווה-כסף מגורם זר) לצורך קמפיין בחירות, או שותפות (לפני או אחרי ביצוע העבירה) לפריצה למחשבים.

מאז החלה חקירתו של מולר באביב 2017, היא הביאה לאישומים פליליים נגד מספר אזרחים רוסים, חמישה אמריקאים, אזרח הולנדי ושלוש ישויות תאגידיות. אחד האנשים הללו כבר נדון וישב חודש במאסר, בעוד שלושה אחרים הודו באישומים נגדם והם מחכים לגזר דינם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE