הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח הפרלמנט הבריטי מביא את פרטי השערורייה הבינלאומית חסרת התקדים שהתרחשה בהאיטי
הדו"ח של הפרלמנט הבריטי חושף את מימדיה של הפרשיה המטרידה בה חשודים אנשי ארגון הסיוע בהתעללות מינית ואונס של נשים בהאיטי, לאחר רעידת האדמה ב-2010. מפרסמי הדו"ח חשפו גם כי זו חלק ממגמה מדאיגה ביותר: "ישנו תיעוד למקרים דומים גם במהלך 20 השנים שלפני האירוע הזה"

הפרלמנט הבריטי פרסם בסוף השבוע דו"ח מקיף בו הוא מפרט את מה שאירע בסקנדל המין הגדול בו היו מעורבים אנשי ארגון הסיוע הבינלאומי 'אוקספאם', שהתעללו מינית ואנסו נשים וצעירות לאחר רעידת האדמה הגדולה בהאיטי ב-2010. אנשי הסיוע היו אמורים לעזור לתושבי האיטי לאחר האסון הגדול אך ניצלו את שהותם שם גם למעשים מזעזעים ומטרידים מאוד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פעיל אוקספאם בבנגלדש. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוקספאם)


בפברואר האחרון נחשפה הפרשה ולאחריה הגיעו דיווחים על פרשיות דומות המתרחשות מזה שנים ארוכות בארגון 'אוקספאם' וארגוני סיוע אחרים, כולל "Save the children". בעקבות כך פתחה הוועדה לפיתוח בינלאומי של הפרלמנט הבריטי חקירה מקיפה בנושא.

הדו"ח שסיכם את החקירה קבע בנחרצות כי "ניצול מיני והתעללות מינית קיימים לאורך כל הסקטור של ארגוני הסיוע הבינלאומיים" ובאים לידי ביטוי מהטרדות מילוליות ועד לאונס, גם ממסייעים מקומיים וגם מאנשי הצוות של הארגון. כדי להדגיש את היקף המגמה המדאיגה עוד יותר כינה הדו"ח את הממצאים הנוכחיים כ"קצה הקרחון" של התופעה שמסתבר כי היא נפוצה הרבה יותר מכפי שהיה ניתן לשער.


הריסות רעידת האדמה בהאיטי (צילום: אוקספאם אוסטרליה)


אצבע מאשימה הופנתה כלפי הארגונים מהם הגיעו העבריינים כאשר נטען כי ראשי הארגונים קיבלו דיווחים על מקרים כאלה במשך שנים, אך כשלו בטיפול בתופעה. "הארגונים הגיבו לדיווחים אך לאחר מכן נעלם הפוקוס מכך". ראש הוועדה, השר סטפן טוויג טען כי ארגוני הסיוע התרכזו יותר בשמירת המוניטין שלהם ושמו אותו לפני נשים, ילדים ושאר קורבנות הניצול המיני.

הדו"ח המדאיג חשף מקרים דומים שהתרחשו ב-20 השנה האחרונות בארגוני סיוע אחרים כדי להמחיש את גודל התופעה ואף סיפר על הנזקים מהם סבלו קורבנות התעללות. לפי הוועדה לפיתוח בינלאומי, ב-2001 ניצלו מינית אנשי האו"ם וארגון סיוע נוסף נערות בגילאי 13-18 במחנות פליטים בליבריה, גינאה וסיירה לאון.


הדו"ח התייחס לממצאים שחשף כ"קצה הקרחון". רעידת האדמה בהאיטי (צילום: גטי אימג'ס)


חלק מהנערות נדבקו באיידס וחלק נאלצו לעבור הפלות בנוסף לעובדה שכל הנערות הנפגעות לא זכו להשלים את לימודיהן ולזכות לחינוך בסיסי, לא קיבלו הזדמנויות תעסוקתיות והוחרגו מבחינה חברתית.

הדו"ח החריף קרא לשינוי בתרבות הארגונים ההומניטריים, אותה כינה "תרבות מועדון בנים", שיפור תהליך הטיפול בדיווחים על התעללויות מיניות והציע להקים ארגון שיאתר עברייני מין המבקשים להיכנס לארגוני הסיוע ויפעל כמחסום נגדם. הדו"ח גם פנה לתורמים של ארגוני הסיוע בבקשה לסייע ביישום מסקנות הדו"ח ומניעת מקרים של התעללות.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE