הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תורידו לחץ (דם): מסתבר שזה יכול לעזור לכם לצמצם את הסיכון לשכוח
מחקר חדש מצא, כי שליטה קפדנית על לחץ הדם כבר באמצע החיים היא אחת הדרכים היעילות לצמצם את הסיכון לפגיעה קוגניטיבית קלה ב-20 אחוז וגם את הסיכון לדמנציה בהמשך

לחולים עם לחץ דם גבוה מומלץ לעשות מאמץ על מנת להוריד אותו, אם הם מעוניינים לצמצם את הסיכון לדמנציה. מחקר חדש ומקיף מצא, כי הורדת לחץ הדם הסיסטולי של חולים לרמת יעד נמוכה יותר, צמצמה את הסיכון ללקות בפגיעה קוגניטיבית קלה, ב-20 אחוז. פגיעה קוגניטיבית עלולה לגרום לירידה בזיכרון וכישורי החשיבה, סימפטומים המשפיעים על בין 15 ל-20 אחוז מהאוכלוסייה שמעל גיל 65. רוב מי שסובלים מהפגיעה הקלה צפויים לסבול מדמנציה בהמשך.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שליטה בלחץ הדם כבר באמצע החיים יכולה למנוע נזק בגיל מבוגר

הממצאים של המחקר החדש הראו, כי בהשוואה לנבדקים שמשטר לחץ הדם שלהם היה קפדני פחות, נבדקים ששמרו על שליטה הדוקה ברמת לחץ הדם שלהם היו בסיכון נמוך ב-15 אחוז להיות מאובחנים עם ליקוי קוגניטיבי קל ודמנציה לאחר מכן.

עד שנת 2017, אומץ היעד של לחץ דם של 140/90, להיות המקובל עבור מי שסובלים מלחץ דם גבוה בדרך כלל. אך מאותה שנה, נקראו הרופאים להציג מטופלים בעלי לחץ דם של 130/80 כבעלי לחץ דם גבוה. המחקר החדש מציע, כי יש יתרונות משמעותיים על מנת להוריד את היעד לרמה של 120.

מדד לחץ הדם הסיסטולי מצביע על רמת לחץ הדם בעורקים, במהלך התכווצות שריר הלב. לכן הוא גם הלחץ הגבוה ביותר לו חשופים העורקים ויש לו השפעה משמעותית על נימים זעירים שמזינים את המוח, את הכליות, הלב והכבד. בקרב אוכלוסיות רבות, הורדת מדד היעד ל-120, נמצאה כדרך להפחית את שיעורי מחלות הלב וכלי הדם, כמו גם אי ספיקת כליות.  

לפי המחקר, שליטה בלחץ הדם יכולה לצמצם את הסיכון לליקוי קוגניטיבי קל ב-15 אחוז 

במחקר החדש השתתפו 8,626 אנשים בגילאי 50 עד 100, אשר איש מהם לא אובחן עם סוכרת, אך כולם היו בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. לאחר שנה של מחקר, המשתתפים ששמרו על רמת לחץ הדם שלהם תחת שליטה קפדנית הגיעו לרמת לחץ דם של 121.4. המשתתפים ששמרו על רמת לחץ הדם תחת מידת תשומת הלב הסטנדרטית, הגיעו לרמת לחץ דם של 136.2.

יש לציין, כי הגיל הממוצע של המשתתפים במחקר הוא 68 וכי מרכיב זה עלול להשפיע על נקודה חשובה: שליטה קפדנית על לחץ הדם שמתחילה בשלב מוקדם יותר של החיים היא אחת הדרכים היעילות למנוע דמנציה בהמשך.  

לדברי החוקרים, השליטה בלחץ הדם חשובה בכל גיל. אך באמצע החיים, שליטה קפדנית יותר עשויה למנוע נזק משמעותי לכלי הדם בגיל מבוגר. אם השליטה בלחץ הדם לא מתבצעת בגיל מתאים, זה עלול להיות מאוחר מדי לעצור נזק שנגרם לאיבר מסוים, ובמקרה של נזק למוח, זה עלול להוביל לדמנציה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE