הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות אובר וליפט? בדרום פלורידה יש פחות נהגים שיכורים
מחקר מצא כי ישנה ירידה של 65% בכמות המעצרים בעקבות אירועי DUI במיאמי דייד, וירידה של כ-30% במחוז הסמוך. רבים סבורים שזה קשור לעובדה שדור ה-Y מעדיף לעשות שימוש בנסיעות השיתופיות. מאידך, המשטרה טוענת שהנוכחות המוגברת שלה היא זו שהביאה לירידה. "קשה מאוד לאמוד את ההשפעה של ליפט ואובר בערך מספרי", אמר דיויד פינסקר, מנכ"ל ארגון המסייע למשטרה לשים סוף לתופעה הנהיגה תחת השפעת אלכוהול

בדרום פלורידה, מועדונים ופאבים נשארים פתוחים עד מאוחר ואין באמת תחבורה ציבורית שהיא רלוונטית לרוב התושבים, אך מספר האנשים שנתפסים כשהם נוהגים תחת השפעה אלכוהול (DUI) דווקא נמצא בירידה. בין השנים 2013-2017, נמצאה ירידה משמעותית ביותר של 65% במעצרים שבוצעו בעקבות DUI ע"י המשטרה במחוז מיאמי דייד, תחנת המשטרה הגדולה בדרום-מזרח ארה"ב. במשטרת מיאמי רשמו גם כן ירידה, אך קטנה יותר מזו במיאמי-דייד. רק 321 בני אדם נעצרו בשנה הקודמת בשל DUI, ירידה של 31% לעומת שנת 2013.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


רבים סבורים כי הסיבה לכך היא הכניסה לשוק של חברות הנסיעות השיתופיות, כגון אובר וליפט. העלייה בפופולאריות של שירותים אלה מקבילה לירידה במעצרים, אך מחקרים מצאו כי ההשפעה של השירותים הללו משתנה מעיר לעיר. עוד גורם מרכזי לירידה במעצרים היא העובדה שדור ה-Y מעדיפים לנסוע בשירותים האלה מאשר לעשות שימוש במכוניתם האישית, בעיקר בשל הרצון לא לעסוק בכל המסביב, חנייה וכיוצ"ב.

"המציאות היא שקשה מאוד לדעת מהי ההשפעה האמיתית שגרמה לירידה", אמר דיויד פינסקר, מנכ"ל "אמהות נגד נהיגה בשכרות", ארגון שמשתף פעולה עם המשטרה כדי לשים סוף לתופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. "אני לא מכחיש שלנסיעות השיתופיות יש השפעה, אך קשה לאמוד את זה בערך מספרי", הוא אמר.


פחות מעצרים בזכות אובר? (צילום: Shutterstock)


מחקר שנערך בשנת 2017 ברחבי ארה"ב לא הצליח לקבוע בצורה ברורה כי יש השפעה בין הנוכחות המוגברת של נסיעות שיתופיות לבין הירידה במקרי ה-DUI. חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה בחנו ארבע ערים שבהן פועלות חברות כמו אובר וליפט. חשוב לציין כי בכל אחת מהערים שנבחרו, הנסיעות השיתופיות הופסקו לזמן מה בשל סיבות שונות. המחקר מצא כי כמות מקרי ה-DUI ירד בכ-60% בערים כמו פורטלנד (אורגון) וסן אנטוניו (טקסס). מאידך, לא נמצא שינוי כלשהו בערים לאס וגאס ורינו (נבאדה).

משטרת מיאמי-דייד מפעילה צוות של שישה שוטרים שמחפשים נהגים שיכורים. לעיתים קרובות, כ-15 יחידות נוספות מצטרפת אל הצוות והם תרים את רחובות העיר כדי למצוא את אותם נהגים. דובר המשטרה, אלברו זבלטה, טוען שהנוכחות המגוברת של כוחות השיטור היא זו שגרמה לירידה במקרי ה-DUI.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE