הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אתן מזדקנות בשנתיים בכל פעם: מחקר חדש מצא שכל היריון מקצר את החיים
החוקרים בחנו תאים של אימהות לעד חמישה ילדים ומצאו כי השינויים המולקולריים שנוצרים ב-DNA במהלך כל היריון, גורמים להזדקנות התאים, לבריאות לקויה ומצמצמים את משך החיים

בכל פעם שאישה נכנסת להיריון היא מזדקנת בשנתיים. כך עולה ממחקר חדש. עוד עולה מהמחקר, כי לשינויים המולקולריים שנוצרים ב-DNA במהלך ההיריון יש השפעה שלילית מתמשכת. כל ילד עלול לקצר את תוחלת החיים של האם ולגרום לה לבריאות לקויה יותר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 היריון הוא הגורם העיקרי להזדקנות גנטית. כך לפי המחקר

נשים מזדקנות בשנתיים עם כל היריון שהן נושאות. כך לדברי החוקרים. השינויים הפיזיולוגיים שמתרחשים בגוף במהלך ההיריון עלולים לפגוע בתוחלת החיים ובמצב הבריאותי של האישה. המחקר, שבוצע בארצות הברית, בדק תאים שנלקחו מ-821 נשים בגילאי 20 עד 22, שהיו אימהות לעד חמישה ילדים.

בקרב אימהות לילדים רבים יותר נמצאה מידת הגנה נמוכה יותר וסימנים המצביעים על הזדקנות גנטית. נמצא קשר בין השינויים לבין משך חיים קצר יותר ובריאות לקויה. ניתוח הממצאים העלה, כי כל לידה העלתה את גילם של תאים שנלקחו מהאם בשישה חודשים עד שנתיים. למרות זאת, התאים נראו צעירים יותר באופן זמני במהלך ההיריון עצמו והיא נראתה זוהרת ושמחה יותר, מה שמעניק לה מראה צעיר יותר.

במהלך ההיריון מתרחשים שינויים ב-DNA בעלי השפעה שלילית מתמשכת

לדברי החוקרים מדובר בממצאים מפתיעים באשר למידת הזדקנות התאים במהלך ההיריון. הסימנים שנצפו במהלך בדיקת התאים חזו באופן עצמאי את משך החיים והתאים עצמם נראו זקנים יותר בקרב נשים שעברו הריונות רבים יותר. גם בשקלול גורמים אחרים המשפיעים על הזדקנות התא, ההיריון נמצא כגורם המוביל.

יש לציין, כי החוקרים ממשיכים לבדוק כיצד השינויים האמורים באים לידי ביטוי בגילאים מבוגרים יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE