הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפגנה במנהטן: צעירות הגיעו לבושות בגדי סיפורה של שפחה במחאה נגד אמירות מייק פנס
סגן נשיא ארצות הברית זורק לכל עבר אמירות נגד נשים. הניו יורקריות החליטו לא לשתוק וארגנו לו אירוע יצירתי עם תחפושות אדומות ותערוכת נעלי ילדים כאות מחאה על אמירותיו והמדיניות של טראמפ

עשרות מפגינות לבושות אדום, באותם בגדים המוכרים מסדרת הטלוויזיה סיפורה של שפחה, הגיעו למנהטן בכדי למחות נגד סגן הנשיא מייק פנס. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לבוש אדום ונעלי ילדים. מפגינות



הנהגת הקבוצה המ "RefuseFacism.org",  ארגנתעלתה לאחרונה לכותרות בפילדלפיה לקראת עצרת דומה, בה לבשו נשים בגדים דומים, לכבוד פגישת הפסגה בנושא אבטחת סייבר. "הסדרה אולי בדיה, אבל זה לא רחוק מהעולם שהוא מנסה להביא אלינו", אמרה אמה קפלן, מפגינה בת 31 מברוקלין.

סדרת הטלוויזיה המפורסמת מבוססת על הרומן של מרגרט אטווד משנת 1985, בו מתקיימת חברה טוטליטרית עתידנית שבה קבוצות דתיות משתלטות על ארה"ב והופכות אותה לרפובליקת גלעד. חלק מהנשים נאלצות להיות נושאי ילדים עבור זוגות מאותגרי פוריות, והן חסרות כל חופש אישי.

פנס, נוצרי אדוק התומך בטיפולי המרה הומוסקסואלים ואמר בעבר כי נשים אינן צריכות לשרת בצבא, מציב "איום קטסטרופלי על האנושות" לפי הארגון המוחה. "הלקח שרואים בסדרה הוא מה שאנחנו צריכים לקחת עימנו בחיים האמיתיים", אמרה קפלן.

סמנתה גולדמן, מארגנת המחאה, פרסמה ציטוט מתוך הרומן כדי להסביר את החלטתה לעשות זאת: "שום דבר לא משתנה באופן מיידי: באמבטיה המחוממת בהדרגה, את תהיי מבושלת למוות לפני שתדעי את זה". גולדמן מקווה שהתעוררות דומה כמו זו של האביב הערבי, ומעוניינת בהפגנות כפי אלה שהיו במצרים ובמדינות אחרות במזרח התיכון בין השנים 20101-2014.

המחאה של יום שלישי הייתה תגובה ספציפית למדיניות הפרדת המשפחות של טראמפ. המפגינות, מלבד ללבוש את האדום המפורסם, גם הניחו במקום עשרות נעלי ילדים, המייצגים ילדים שנלקחו ממשפחותיהם תחת מדיניות ההגירה של טראמפ. "זו טראומה לכל החיים", הסבירו, "גם אם בסוף אתה נפגש עם ההורים מחדש".

"זה עינוי של ילדים", הסבירה קפלן. "זה גם מפחיד ומדכא נשים. זה פשיסטי. בשם האנושות, אנחנו מסרבים לקבל את אמריקה הפשיסטית", הוסיפה.




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE