הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
1,000 מתוך 1,800 משפחות המהגרים שאוחדו מיועדות לגירוש מיידי
קודם מחזירים ואז מגרשים: מדיניות "אפס סובלנות" של טראמפ לא מאפשרת למשפחות המהגרים שאוחדו לשמוח יותר מדי. הפרק הבא: מאבק משפטי נגד גירוש המשפחות

רגעים שמחים עברו בשבוע שעבר על 1,800 משפחות מהגרים שאוחדו מחדש לאחר שהופרדו בגבול ארה"ב-מקסיקו בסיומה של סאגה ארוכה בה חטף הנשיא טראמפ לא מעט ביקורות על כל שהתיר מצב שכזה בו ילדים מופרדים מהוריהם. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים דורשים את איחוד המשפחות. האם הם יפגינו גם נגד הגירוש האפשרי? (צילום: ניו יורק טיימס)


כל זאת קרה כחלק ממדיניות "אפס סובלנות" של ממשל טראמפ שנועדה להרתיע מהגרים לא חוקיים מלהיכנס לארה"ב אך הביקורות הרבות על המדיניות טוענות כי במקרה של המשפחות המופרדות, זה הגיע רחוק מדי. 1,000 מתוך 1,800 המשפחות שאוחדו התבשרו כי השמחה שלהם עלולה להיות קצרה מאוד וכעת הם צריכים להיכנס למאבק נוסף, הפעם בניסיון למנוע את גירושם מארה"ב.

ההפרדה הראשונית הביאה למצב בו כ-3,000 ילדים היו ללא ההורים שלהם לצידם וכעת עורכי הדין של המשפחות מבקשים להשהות כל בקשה של גירוש על מנת שההורים יוכלו לדאוג לכך שילדיהם יזכו למקלט מדיני ולא יצטרכו לחזור לסביבה לא בטוחה בארצם. צו מניעה כנגד הגירוש הוגש לבית משפט ושימוע בעניין צפוי להיערך.


מאושרים מהאיחוד (צילום: רויטרס)


התביעה שהוגשה לבית המשפט נגד הגירוש המתוכנן של ההורים טוענת כי להורים יש זכות מלאה להישאר עם ילדיהם על מנת לסייע להם להשיג את המקלט הדרוש להם. המבקרים של מדיניות טראמפ בעניין המהגרים מעלים האשמה חריפה מאוד כנגד הממשל שלטענתם ניצל את העובדה שמשפחות המהגרים היו נואשות מאוד לראות שוב את קרוביהם והערימו עליהם כדי שיחתמו על טפסים המבטלים את זכות ילדיהם לבקשת מקלט מדיני בארה"ב. 

"אנו רוצים לוודא כי הילדים הללו לא יגורשו בחיפזון לפני שתינתן להם האפשרות לבקש מקלט. ברוב המקרים ההורים של הילדים הם היחידים שיכולים להסביר את הפחד בו שרויים ילדיהם", כך אמר טי.קלארק ויימות' ממשרד עורכי הדין הבינלאומי שהגיש את צו המניעה לבית המשפט.


מחאה נוספת נגד הפרדת המשפחות (צילום: איי.פי)


מנגד טוענים עורכי הדין של הממשל כי כל ההורים קיבלו אפשרות לבחור האם לוותר על מקלט לילדיהם ולעזוב את ארה"ב ביחד איתם או לאפשר לילדים להישאר לבד ולבקש מקלט מדיני. המדיניות של ממשל טראמפ קובעת כי מבחינה משפטית חלק מילדי המהגרים מופרגים מהוריהם ויכולים לבקש מקלט ללא תלות בהורים, אך ההליך מורכב מאוד ויכול להימשך שנים.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE