הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית המשפט מנע פרסום ברשת של תכניות להדפסת נשקים - אך זו לא המילה האחרונה
רגע לפני שכל אחד מאיתנו יכל להדפיס במדפסות תלת-מימד נשק שלא ניתן לזיהוי, הפרסום עוכב בשל החשש הביטחוני הבלתי הפיך. דיון נוסף בנושא יתקיים במהלך החודש

בית המשפט עצר אתמול (שלישי) את התכנית לפרסם הוראות להדפסה תלת מימדית של נשק, רק שעות ספורות לפני שהתכניות אמורות היו להתפרסם. בית המשפט קיבל את העמדה של גופים ציבוריים רבים שטענו כי התרת פרסום ההוראות עלולה לגרום לסיכון רב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אקדח בהדפסה. האם האיסור מנוגד לחופש הביטוי?


שופט בית המשפט המחוזי בסיאטל, רוברט לסניק, אמר כי פרסום התכניות עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך לתושבי ארצות הברית. ההחלטה עצרה את ההסדר שנקבע בין וושינגטון לבין חברה מטקסס שהודיעה כי בכוונתה לפרסם היום את התכניות להדפסת הנשק.

תומכי חוקי נשק נוקשים חוששים כי נשקים שיוצרו על ידי מדפסות תלת-מימד לא יהיו נשקים שלא ניתן לעקוב אחריהם ולא ניתן לזהות אותם בגלאי מתכת. מנגד, תומכי זכויות הנשק טוענים כי גם עם התכניות יפורסמו, הרי שהטכנולוגיה להדפסת הנשקים יקרה מאוד, הנשקים לא אמינים והאיום שנשקף מהם - מוגזם.

ג'וש בלאקמן, עו"ד מטעם חברת "דיפנס דיסטריביוטד" אמר אתמול במהלך השימוע כי התכניות עלו כבר לאתר החברה ביום שישי. השופט לסניק אמר לפרקליט כי פרסום הקבצים אינו חוקי על פי החוק הפדרלי.

"ישנן מדפסות תלת-מימד בקולג'ים ציבוריים ובמתחמים ציבוריים, וישנו חשש מנזק בלתי הפיך", אמר לסניק בתום השימוע שנמשך כשעה.


השופט רוברט לסניק. מנע את ההפצה, לפחות בינתיים


חברת דיפנס דיסטריביושן, ומייסדה קודי וילסון האנרכיסט - כפי שהוא מכנה את עצמו - טוענים כי פרסום התכניות ברשת מותר על פי הסעיפים הראשון והשני לחוקה האמריקנית - חופש הביטוי והזכות לשאת נשק.

לסניק ציין כי בנוגע לסעיף הראשון, חופש הביטוי, יש לתת לנושא זמן נוסף, והצדדים ידונו בו בדיון שייערך ב-10 לאוגוסט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE