הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמריקאים משקיעים הרבה כסף בחו"ל. היעד המועדף: שווייץ
שנת 2017 ראתה עלייה חדה בכמות הכסף שאמריקאים משקיעים כאשר הזינוק הגדול ביותר נרשם בשווייץ שם הושקעו 7.6% יותר מאשר ב-2016

הלשכה לניתוח כלכלי פרסמה נתונים שנתיים המצביעים על עלייה חדה בכמות הכסף שאמריקאים משקיעים מחוץ לגבולות ארה"ב עם דגש על אירופה ומדינה אחת במיוחד: שווייץ. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האמריקאים משקיעים, אך לא מעט מחוץ לגבולות ארה"ב (צילום: Frugal)


ב-2017 אמריקאים השקיעו 427 מיליארד דולר יותר מהשנה הקודמת במדינות אחרות בעולם ושוייץ היא זו שהרוויחה הכי הרבה מהמגמה הזו עם 63 מיליארד דולר אמריקאי שהושקע בה. מרשימים ככל שיהיו הנתונים הללו, שווייץ עדיין מפגרת אחרי אירלנד שנשארה המדינה המועדפת להשקעות אצל האמריקאים.

תנועה רבה יש גם בכיוון השני, משווייץ לארה"ב כאשר לאורך השנים האחרונות השוויצרים מעלים את ההשקעות שלהם בנכסים אמריקאים העומד על 309 מיליארד דולר.


סניף בנק בשווייץ. כבר לא מקום בו ניתן "להחביא" כסף כמו שהיה בעבר (צילום: AFP)


אוליבר הוהרמות' המנהל משרד בדאלאס המייצג את חברת ההשקעות הבינלאומית Reyl overseas מנסה להסביר את הנטייה הגוברת של אמריקאים להשקיע את הכסף שלהם דווקא בשווייץ. "לאחרונה האמריקאים גילו מחדש את שווייץ וזה מעניק להם הזדמנות להתרחק מחוסר היציבות שניתן היה לראות בשוק האמריקאי של השנים האחרונות".

מחסום נוסף שהוסר וגרם לאמריקאים להרגיש יותר בנוח להשקיע את הכסף שלהם בשווייץ היא העובדה שלא ניתן יותר "להחביא" כסף בשווייץ, כלומר שקיפות גבוהה יותר בפעולות. בעבר הייתה תדמית די מפוקפקת לבנקים השווייצרים שהתנהלו בסודיות ואפשרו לכל מי שרצה להשקיע כסף מבלי שיהיה ניתן לגלות מהיכן הוא הגיע. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE