הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלי דרמות: כך תוכלו לראות את זרימת הלבה המרהיבה של הר הגעש קילאווה, שבהוואי
הר הגעש קילאווה, שהחל להתפרץ לפני כשלושה חודשים, צפוי להמשיך לפלוט יותר מ-26,000 גלונים של סלע לוהט, מותך ואדום, בכל שניה. מדובר בתופעת טבע מצמררת שקשה לתאר במילים

לפני כשלושה חודשים, החלה התפרצותו של הר הגעש קילאווה, שבהוואי. ב-15 ביולי פורסם מחקר על הר הגעש, לפיו ההתפרצות צפויה להימשך מספר שנים. הדברים התפרסמו בהתבסס על ההיסטוריה של הר הגעש קילאווה, שכעת פולט יותר מ-26,000 גלונים של סלע לוהט, מותך ואדום בכל שניה. מדובר בכמות שיכולה למלא בריכת שחייה אולימפית בכל 25 שניות.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוויה שקשה לתאר במילים,. סיורי מסוק לצפייה בלבה 

בינתיים, רבים מגיעים לאזור על מנת לצפות בתופעת הטבע ההיסטורית וצילומים מרהיבים של זרמי ופרצי הלבה נמצאים בכל מקום ברשת האינטרנט. אך יש אפשרות לראות אותה באופן בלתי אמצעי, באמצעות סירה, מסוק או סיורים רגליים.

בסירה
ההפלגות, שיוצאות מאזורים שונים באיי הוואי, מציעות ליהנות מנופים של לבה אדומה לוהטת, כשהיא פוגעת במי האוקיאנוס. מדובר בתופעת טבע מיוחדת, שאינה משתווה לשום דבר אחר בעולם. ההפלגות לצפייה בלבה יוצאות במהלך כל שעות היום. אך מסתבר שההפלגות המבוקשות ביותר הן דווקא אלה שיוצאות בשעה 4 בבוקר. מדובר בחוויה יוצאת דופן, כשהיא היחידה שמבטיחה למשתתפים לראות את הלבה כשעדיין חשוך בחוץ.

מאז ה-16 ביולי, היום בו התרחש אירוע במהלכו פגעה חתיכת לבה בגודל של כדורסל בסירת תיירים ופצעה כמה מהאנשים על הסירה, קרא משמר החופים של ארצות הברית למפעילי ההפלגות להישאר בטווח של 984 פיט לפחות מקו החוף.  

רוב ההפלגות נמשכות כשלוש שעות ומחירן נע סביב 250 דולר לשני כיוונים.  

במסוק
צפייה מהאוויר היא דרך נוספת ליהנות מהמראות הנדירים של קווי זרימת הלבה. מדובר בחוויה מצמררת שקשה לתאר במלים, כשרוב המסוקים טסים לאורך קו החוף, אותו חוצים זרמי לבה אדומה וחמה שצוללת הישר אל תוך המים הקרירים של האוקיאנוס. מאז החלה ההתפרצות הוולקנית האחרונה יצאו עשרות סיורים מסוקים לצפייה בתופעת הטבע המבהיקה. מעדויות של נוסעים עולה, כי מדובר ברגעים שקשה לדבר וקשה לבטא במילים.

צפויה להימשך עוד שנים. ההתפרצות של הר הגעש קילאווה, בהוואי

רוב הטיסות נמשכות כחצי שעה ומחירן נע סביב 170 דולר. המחיר לטיסה של 45 דקות נע סביב 275 דולר. אם דרושה טיסה ממקום מרוחק יותר באיי הוואי, כגון אזור קלילואה-קונה, וקרוב יותר לאזורי הנופש של המדינה, המחיר ינוע בין 559 ל-599 דולר לשעתיים של טיסה.

ביבשה
קשה למצוא מקום בטוח על היבשה ממנו ניתן לצפות בלבה באופן בטוח. כשני שליש מהפארק הלאומי הוולקני של הוואי, שהיה פתוח לקהל ולצפייה בהר הגעש עד לפני ההתפרצות, נותר סגור מאז חודש מאי נוכח ההתפרצויות המתמשכות ורעידות האדמה התכופות.

התגובות של רבים מהעדים אמביוולנטיות, משום שמדובר בתופעת טבע מרהיבה אך בו זמנית כזו שהרסה קרוב ל-700 מבנים. לכן נוצר קונפליקט באשר ליחס האנושי לתופעת הטבע.

לפני שמתכננים איך ומתי מגיעים לצפות בלבה המהפנטת רצוי להתעדכן במצב הר הגעש, באתר הפארק הלאומי הוולקני של איי הוואי: www.nps.gov.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE