הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהל בטיחות התחבורה שוקל לבטל את בדיקת השיקוף בנמלי תעופה קטנים ובינוניים
ההחלטה תחסוך יותר ממאה מיליון דולר בשנה אך זה עלול לבוא על חשבון הבטיחות כפי שמסביר הכתב הבכיר לענייני טרור בסי.אן.אן: "ארגוני הטרור יראו בזה הזדמנות לעשות כותרות. אני בהלם שאפשרות כזו בכלל נשקלת"

מאז אירועי 9/11 נהלי הבטיחות בשדות תעופה הוחמרו מאוד, אך כעת נשקלת אפשרות שעשויה לפגוע בבטיחות נוסעי המטוסים ולפי דעות שונות "להזמין" מחבלים לבצע פיגועי טרור כדוגמת אסון התאומים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשקלת אפשרות לבטל שיקוף בכ-150 שדות תעופה. ארכיון (צילום: גטי אימג'ס)


לפי דיווח שהגיע לרשת CNN, מנהל בטיחות התחבורה (TSA) שוקל להוריד את מכונות השיקוף בשדות תעופה קטנים ברחבי ארה"ב במה שיהיה שינוי דרמטי בבידוק הביטחוני לעומת מה שהיה נהוג מאז 2001. הדעות בעניין חלוקות גם בתוך המנהל כפי שניתן לראות במסמכים פנימיים שדלפו החוצה ובהם צוין כי ההחלטה עשויה "להעלות את הסיכון בפעולות התנגדות". השינוי מתייחס ל-150 שדות תעופה קטנים וכמה מעט גדולים יותר.


יש כאלה החוששים מחזרה של תמונות כאלה בעקבות המהלך המתוכנן (צילום: טיים)


מהמסמכים הפנימיים עולה גם הסיבה המרכזית לכך שהאפשרות נשקלת, חיסכון של 115 מיליון דולר מדי שנה, כסף שישמש לשיפור הבטיחות בנמלי התעופה הגדולים. לפי המנהל, נוסעים שימריאו משדות קטנים ייבדקו ביחד עם המטען שלהם כאשר יגיעו לטיסות המשך בשדות תעופה גדולים מכיוון ששם אמצעי הבטיחות מתקדמים הרבה יותר מאשר בשדות התעופה הקטנים יותר. 

לאחר פרסום המסמכים מיד עלו תגובות מודאגות, בתוך הארגון ומחוצה לו. כמה מעובדי TSA הגיבו שלא לייחוס על השינוי האפשרי, זאת מכיוון שנאסר עליהם להתייחס כך בפומבי. אחד מהם, העובד באחד משדות התעופה הגדולים צוטט כאומר "זה כל כך מסוכן. שני מנהלים בארגון, שביקשו גם הם לא להזדהות טענו שהרעיון עלה לראשונה כבר ב-2011.


בודקי ביטחון בפעולה, עם מכונות השיקוף (צילום: רויטרס)


מי שכמובן כן יכול להזדהות ולהגיב בשמו הוא הכתב הבכיר לענייני טרור בסי.אן.אן, פול קרויקשאנק שהביע דאגה גדולה מאוד מהמלך המתוכנן: "אל קאעידה ודאע"ש עדיין שמות את כל מה שקשור בתעופה כיעד מועדף לביצוע פיגועים, גם אם מדובר במטוסים הממריאים משדות תעופה קטנים ומכילים רק 60 מקומות. כל מטוס שיתפוצץ באוויר יגרום לאסון ופאניקה גדולה, אני בהלם שאפשרות כזו בכלל נשקלת".

דובר TSA, מייקל ביללו הגיב על הפרסום ואמר: "התקנות עליהן מתבסס TSA לא דורשות שיקוף מתחת לרמה מסוימת ולכן המהלך הזה נשקל, כמדי שנה". 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE