הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרפובליקנים חסמו הקצאה לאבטחת מערכת הבחירות - לשנת הכספים שכוללת את יום הבחירות
התיקון שהציע הסנאטור פטריק לייהי (דמוקרטי מוורמונט), שהיה מקצה 250 מיליון דולרים למטרות כמו החלפת מכונות הצבעה מיושנות ואבטחת סייבר החל מאוקטובר הקרוב, נדחתה על ידי הרפובליקנים. רק חבר אחד במפלגה השלטת הצביע בעד התקציב. המשמעות: אין תקציב נוסף לאבטחת חמשת השבועות האחרונים של קמפיין בחירות אמצע הכהונה, כולל יום הבחירות עצמו

הרפובליקנים בסנאט חסמו אתמול (רביעי) הצעה להקצות 250 מיליון דולר להגביר את אבטחת הבחירות. הכסף היה אמור להיות מחולק במענקים באמצעות ועדת סיוע הבחירות הפדרלית ולסייע, בין השאר, בהחלפת מכונות הצבעה מיושנות ולהגביר את אבטחת הסייבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא בראש סדר העדיפויות של הרפובליקנים



אולם התיקון לחוק נפל בהצבעה 50-47 (50 הצביעו בעד, אולם נדרשו לתיקון 60 קולות כדי לעבור בשל כללי הסנאט המאפשרים פיליבאסטר). ההצבעה היתה כמעט כולה על פי קווים מפלגתיים, כשרק הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר מטנסי הצביע בעד ההקצאה. הסנאטורים הרפובליקנים ג'ון מק'קיין וג'ף פלייק (אריזונה) וריצ'ארד בור (צפון קרוליינה) לא הצביעו.

"יושרתן של הבחירות שלנו, שהן מסד הדמוקרטיה שלנו, לא צריכה להיות עניין מפלגתי", אמר הסנאטור הדמוקרטי פטריק לייהי מוורמונט, שהגיש את התיקון. "מצער שהסנאט הלך בעקבות הרפובליקנים בבית הנבחרים בחסימת המימון שהמדינות שלנו זקוקות לו כדי לשדרג את התשתיות ולאבטח את הבחירות". בחודש שעבר חסמו חברי הרוב בבית הנבחרים מאמץ להקצות 380 מיליון דולר לאותה מטרה.

הקונגרס כבר הקצה 380 מיליון דולר למטרת שיפור אבטחת הבחירות, אבל זה היה במרץ, וכספים אלה נועדו לשנת הכספים הנוכחית. שנת הכספים 2019, שמתחילה בפועל ב-1 באוקטובר, כוללת בתוכה את בחירות אמצע הכהונה שייערכו בנובמבר וההקצאות שנחסמו בשני בתי הקונגרס נועדו לשנה זו. הרפובליקנים בקונגרס טוענים שמוקדם מדי להקצות תקציב לשנת הכספים 2019 (שמתחילה, כאמור, בעוד חודשיים בלבד) והם מעדיפים להמתין ולראות כיצד הוציאו המדינות את ההקצאה הקודמת.


"יושרתן של הבחירות לא צריכה להיות עניין מפלגתי". הסנאטור הדמוקרטי פטריק לייהי מוורמונט (צילום: Shutterstock.com)



ב-2016 ניסו האקרים רוסים לפרוץ את מערכות המחשוב של הבחירות ב-21 מדינות לפחות, אולם סביר להניח שסרקו את המערכות בכל 50 המדינות. על אף שלא שונו בפועל הצבעות ככל שידוע לרשויות כיום, האקרים פרצו למאגר רישום המצביעים של אילינוי וגנבו ממנו מידע.

רוסיה גם ביצעה מאמץ גדול ב-2016 להשפיע על הבחירות בארה"ב תוך שימוש ברשתות החברתיות השונות. חוות טרולים רוסיות יצרו חשבונות מדיה חברתית ואתרי אינטרנט פיקטיביים במאמץ לזרוע פירוד בין אמריקאים בנושאים כמו גזע, זכויות גאים, בקרת נשק ודת.

בחודש שעבר הוגשו כתבי אישום נגד 12 קציני ביון רוסים על ידי החוקר המיוחד רוברט מולר בחשד להפעלת מזימת האקינג רחבת היקף שפגעה במפלגה הדמוקרטית הלאומית ובקמפיין קלינטון, כחלק ממאמצי הקרמלין להטות את הבחירות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE