הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפל הפכה לחברה הציבורית הראשונה ששווה טריליון דולר
ובוול סטריט לא מצפים מהתפוח לעצור שם. מחלקת התוכנה והשירותים של החברה רשמה הכנסות שיא של קרוב לעשרה מיליארד דולר ברבעון השני, והיא קונה בחזרה הרבה ממניותיה. גם אמזון צפויה לחצות את הרף המיתולוגי בעתיד הקרוב, ו"דיקן השיערוכים" של וול סטריט אומר שגם במחיר הזה היא תהיה מניה זולה

אפל העפילה היום (חמישי) לפסגה שאליה טרם הגיעה חברה ציבורית כלשהי בהיסטוריה - שווי-שוק של מיליארד דולר. מניית החברה עלתה 3% לאחר דו"ח צפי רווחים חזק לרבעון השלישי שיצא מוקדם יותר השבוע. המניה עלתה לרגע קצר עד לרמה של 207.05 דולרים לפני שנפלה חזרה מתחת ל-207 דולר למניה. בסופו של דבר טיפסה המניה חזרה וננעלה בערך של 207.39 דולרים למניה - כמעט 35 סנט מעל רמת הקסם. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גם הצפי לרבעון הבא נראה חזק, אבל האם סעודי עראמקו תשאיר לתפוח אבק?  (צילום: אפל)



על סמך ספירה שנערכה לאחרונה, ישנן בשוק  4,829,926,000 (ארבעה מיליארד, שמונה מאות עשרים ותשעה אלף) מניות של אפל בשוק. לפי מחיר של 207.05, חצתה החברה את קו הטריליון דולר. המשקיעים כיוונו קודם לכן לקנות את מניית החברה במחיר של 203.45 דולר למניה, אולם הרכישות העצמיות האגרסיביות של אפל את מניית החברה העלו את הרף.

"אני חושב שזה מראה כמה רבת-עוצמה המערכת הסביבתית של אפל הפכה בעשוים האחרונים", אמר ל-CNBC דן אייבס, מנתח ב-GHB Insights. "זה לא הסוף, שהם הגיעו לטריליון. אני רואה בזה רק התחלה של שלב חדש של צמיחה ורווחיות". אייבס תלה את הצלחתה של החברה במחלקות התוכנה והשירותים שלה. קטגוריה זו, הכוללת את האפ-סטור, אפל-קייר, אפל-פיי, אייטיונס ושירותי ענן רשמה רווח שיא לרבעון של 9.55 מיליארד דולר לרבעון שהסתיים ביוני.

"זה רק מוכיח את החזון של סטיב ג'ובס ועכשיו של (המנכ"ל הנוכחי) טים קוק לוודא שאפל לא תהיה רק חברת חומרה", אמר אייבס.


ממשיך את חזונו של סטיב ג'ובס - לא סתם חברת חומרה. מנכ"ל אפל, טים קוק (צילום: אפל)



גם אמזון מתקרבת למספר הקסם, עם שווי שוק של למעלה מ-900 מיליארד דולרים ביולי. אפל חצתה את רף ה-900 בנובמבר האחרון. רבים בוול סטריט חוזים כי אמזון נמצאת בדרך הבטוחה לטריליון. "דיקאן השיערוכים" של וול סטריט, הפרופסור למימון מאוניברסיטת ניו יורק, אסוואת' דאמוראדן, מאמין שמניית אמזון תהיה שווה קנייה - ואפילו "זולה" אפילו בשווי שוק של טריליון.

אפל הגיעה לאבן הדרך ההיסטורית 42 שנים לאחר שנוסדה, ו-117 שנים לאחר שחברת הפלדה של אנדרו קרנגי, יו.אס. סטיל הפכה לחברה הראשונה שחוצה את רף מיליארד הדולר בשווי שוק ב-1901. פירושו של דבר הוא ששווי השוק של אפל שווה לשליש מכלכלת בריטניה וגדול מן הכלכלה של טורקיה או של שווייץ.

בעבר ניסתה חברת הנפט הסינית פטרוצ'יינה ניסתה לטעון לשווי-שוק של טריליון דולר בשנת 2007 לאחר הנפקתה, אולם ההישג נחשב "לא רשמי" אם לנקוט במינוח מעולם הספורט, משום שהחברה הנפיקה רק 2% משוויה. חברת הנפט הלאומית של ערב הסעודית, סעודי עראמקו, עשויה לחצות גם את רף שני טריליון הדולר בהנפקתה המתוכננת, אולם בהיעדר הוכחות בשטח, אפל היא שיאנית העולם המכהנת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE