הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המעסיקים חוששים משינוי בכללים ומבקשים הרבה פחות אשרות עבודה מסוג H-1B
נתוני הגופים המסייעים לבוגרי MBA למצוא עבודה לאחר תום לימודיהם מוכיחים: הרבה פחות הרבה פחות מעסיקים מבקשים להעסיק בוגרי MBA זרים שעבורם יצטרכו לבקש ויזה כזו. גם מספר המשתמשים בחלופה הפופולרית OPT נמצא בירידה השנה

נראה כי חוסר ודאות בנוגע למידה שבה הבית הלבן יפעל נגד מקבלי ויזת העבודה השנויה במחלוקת H-1B עומד מאחורי הצניחה בדרישה לקבלת האשרה מצד תושבים זרים שהשלימו תואר שני במנהל עסקים (MBA) באוניברסיטאות אמריקאית. כך הודיע ראש המלכ"ר המנהל את בחינות הכניסה לבתי הספר לעסקים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם זה הנתיב שסמכתם עליו אחרי סיום הלימודים, זה הולך להיות יותר קשה - לפחות כל עוד הממשל הנוכחי בשלטון



פחות מעסיקים בארה"ב מתכננים לשכור בוגרי מנהל עסקים זרים השנה יחסית לשנה שעברה, על פי נתוני מועצת הקבלה ללימודים גבוהים בניהול, העורכת את מבחן ה-GMAT וחוקרת את מגמות שכירת הבוגרים בתחום. בעוד ש-55% מן החברות בארה"ב אמרו אשתקד כי הן מתכננות לשכור בוגרים זרים, רק 47 אחוזים אמרו כך השנה.

הנתונים מופיעים בסקר המגייסים התאגידיים של המועצה לשנת 2018, המבוסס על תשובות מצד יותר מאלף חברות ברחבי העולם. "הירידה בכוונת מעסיקים בארה"ב להעסיק בוגרים בינלאומיים עשויה להיות תגובה לשינוייo - או שינויים אפשריים - בתקנות הוויזות וההגירה", אמר מנכ"ל המועצה סנג'יט צ'אופלא.

"על אף שכללי ויזת ה-H-1B לא השתנו, ישנה תפישה כי הם עשויים להשתנות בעתיד הקרוב, וישנם מעסיקים שאולי ממתינים לראות מה יקרה. שוק העבודה בארה"ב חזק כרגע, וחברות צריכות כל הזמן להעריך את הסיכויים שלהן וכיצד למלא את משרותיהן הפנויות בכישרונות חזקים", הסביר.


"המעסיקים מחכים לראות מה יקרה...שוק העבודה חזק כרגע". סאנג'יט צ'אופלא, מנכ"ל מועצת הקבלה ללימודים גבוהים בניהול (צילום: Poets & Quants)



ויזת H-1B, המיועדת לעובדים בעלי כישורים גבוהים, הפכה לסלע מחלוקת בוויכוח הפנים-אמריקאי על הגירה, כשחברות טכנולוגיה מנהלות מסעות לובינג נרחבים להגדיל את מספר האשרות ואחרים המצביעים על שימוש לרעה בהליך וטוענים כי אשרות H-1B גוזלות משרות מאמריקאים.

ממשל הנשיא טראמפ שם את האשרה הזו על הכוונת. בינואר נסוג "שירות האזרחות וההגירה" (U.S. Citizenship and Immigration) מכוונתו לגרש מארה"ב את מחזיקי אשרת H-1B לאחר שש שנות שהייה. אולם הממשל מכביד את ידו על הליך מתן האשרות, דוחה יותר בקשות ומרבה יותר לדרוש מידע נוסף מן המבקשים.

ממצאי המועצה תואמים לאלה של ברית המעסיקים ושירותי הקריירה לבוגרי MBA, שמצאה כי 68% מבתי הספר ציינו ירידה במשרות שמוצעות לתלמידי MBA זרים בהשוואה לשנה הקודמת. כתוצאה, בתי ספר רבים מקדמים באופן פעיל חיפוש עבודה ברחבי העולם וגם יוצרים קשרים עם מעסיקים במדינות המוצא של התלמידים", אמרה ג'יימי בלין, נשיאת הברית.

נראה שיחסו הנוקשה של ממשל טראמפ גם הוביל לצמיחה איטית יותר מאשר אשתקד באשרות העבודה "OPT" ("הכשרה מעשית אופציונלית"), שתלמידים זרים ובוגרי תארים זרים מרבים להשתמש בהם כתחליף לאשרת ה-H-1B.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE