הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פול ראיין גילה שהוא 3% יהודי
בסדרת טלוויזיה המתחקה אחר שורשיהם של אנשים מוכרים, יו"ר בית הנבחרים גילה כי בדמו זורם דם יהודי-אשכנזי. יוצר הסדרה: "כשכיבו את האור – כולם שכבו עם כולם"

יושב ראש בית הנבחרים, חבר הקונגרס רפובליקני פול ראיין, גילה כי הוא 3% יהודי-אשכנזי. ראיין גילה את שורשיו היהודיים במהלך צילום פרק בעונה החדשה של התכנית "לגלות את השורשים עם הנרי לואיס גייטס ג'וניור", ברשת PBS. ראיין (48) חבר בקונגרס מאז 1999. ב-2012 היה מועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית לתפקיד סגן הנשיא של מיט רומני, שהפסיד לנשיא המכהן דאז ברק אובמה. באוקטובר 2015 נבחר ליו"ר בית הנבחרים במקומו של ג'ון ביינר. באפריל האחרון הודיע ראיין על כוונתו לפרוש מהקונגרס בתחילת 2019.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פול ראיין. היה מופתע וגאה לגלות שיש לו שורשים יהודיים. צילום:  Chip Somodevilla/Getty Images


בפגישה עם מבקרי טלוויזיה סיפר גייטס כי המחקר על שורשיו של ראיין הגיע עד לסבא-רבא שלו מדרגה עשירית, שנולד בגרמניה ב-1531. הוא סיפר כי גילה שבעורקיו של ראיין זורם גם דם יהודי-אשכנזי, וכי ראיין היה מופתע וגאה לגלות את העובדה הזו. "אנחנו לא יודעים מי בדיוק במשפחה שלו היה יהודי, אבל אנחנו כן יודעים שהוא היה מהצד הגרמני של אימא שלו", סיפר גייטס. לדבריו, "פירוש הדבר שאדם כלשהו במשפחתו, שהיה גרמני-נוצרי, שכב עם אדם כלשהו שהיה גרמני-יהודי".

 

גייטס הוסיף כי מטרת התכנית היא לנתח את גזעי האדם השונים כדי להראות כיצד הגזענות באה לידי ביטוי בשיח הציבורי הנוכחי בארה"ב, הרווי בהצהרות קשות נגד מהגרים. "כולנו מהגרים, כולנו מגזע מעורב. כשהאורות כבו – כולם היו שוכבים עם כולם".

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE