הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל מלחמת הסחר: שוק המניות בסין איבד את המקום השני בעולם
לאחר ירידות בבורסות, המניות בבורסה הסינית היו בשווי 6.09 טריליון דולר, לעומת מניות בשווי 6.17 טריליון ביפן. ב-2014 עקפה סין את יפן ושווי המניות בבורסה שלה הגיע בשיאו ל-10 טריליון דולר

לפי נתוני סוכנות בלומברג, סין איבדה ביממה האחרונה את מיקומה כשוק המניות השני בגודלו בעולם. לאחר ירידות בבורסות ביום חמישי, המניות הסיניות היו בשווי 6.09 טריליון דולר, לעומת מניות בשווי 6.17 טריליון ביפן. רק לשם השוואה, שוק המניות הגדול בעולם הוא בארה"ב כמובן, ושוויו גבוה מ-31 טריליון דולר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלחמת הסחר. היואן הסיני ירד לשפל של 13 חודשים מול הדולר האמריקאי


שוק המניות של סין דחק את יפן מהמקום השני בסוף שנת 2014. ביוני 2015 הוא הגיע לשווי של יותר מ-10 טריליון דולר - שיא כל הזמנים. אלא שבשל מלחמת הסחר שמתחוללת בין סין לארה"ב מאז בחירותו של דונלד טראמפ לנשיות וביתר שאת בשנה האחרונה - ספגה הבורסה הסינית מהלומה, כמו גם המטבע המקומי. המדד המשולב של שאנגחאי איבד יותר מ-16% ב-2018, והיואן הסיני ירד ב-5.3% מול הדולר, לשפל של 13 חודשים.


הירידה האחרונה בשוק המניות הסיני מיוחסת לידיעות לפיהן הממשל האמריקאי מתכוון להטיל מכסי מגן בשווי 200 מיליארד דולר על מוצרים מיובאים מסין לארה"ב. הגדלת מכס המגן נועדה להפעיל לחץ על בייג'ין לבצע ויתורים בתחום הסחר, שם לארה"ב גירעון של 135 מיליארד דולר מול סין. 


שי ג'ינפינג וטראמפ. הנשיא האמריקאי מתכוון להטיל מכסי מגן בשווי 200 מיליארד דולר על סחורה מיובאת מסין


יש לציין כי צמיחת התמ"ג בסין ברבעון השני של 2018 הואטה ל-6.7%, בין היתר בגלל שפל חסר תקדים בהשקעות בנכסים קבועים. אנליסטים טוענים כי "איבוד המקום השני בעולם לטובת יפן נגרם בגלל מלחמת הסחר של סין עם ארה"ב. מדד המניות היפני יותר יציב, בעוד ששווי השוק של המניות בבורסות הסיניות צנח". מומחה אחר טען כי "יש סיכוי ששוק המניות הסיני יתאושש ויתפוס שוב את המקום השני. היסודות הכלכליים שלו עדיין יציבים והמומנטום של הצמיחה ישוב, אחרי האטה קצרת טווח".  


בניין הבורסה בשאנגחאי. "יש סיכוי ששוק המניות הסיני יתאושש". צילום: מתוך ויקיפדיה 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE