הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהומות בזימבבואה לאחר שיו"ר מפלגת השלטון הכריז על ניצחון; האופוזיציה טוענת לשחיתות וזיופים
אלו הבחירות הראשונות במדינה מאז הדחתו של הרודן מוגאבה. ראש השירות החשאי לשעבר אמרסון מנגגאוה הוכרז כמנצח בפער קטן, אולם מנהיג האופוזיציה נלסון צ'מיסה טוען כי הוא המנצח. אלפים הפגינו במחאה על התוצאות ולפחות שלושה נהרגו מאש כוחות הביטחון

יו"ר מפלגת השלטון בזימבבואה, אמרסון מנגגאוה, הוכרז כמנצח בפער קטן בבחירות לנשיאות המדינה. מדובר בפעם הראשונה שבה נערכות בחירות דמוקרטיות בזימבבואה מאז הדחתו של הרודן רוברט מוגאבה, ששלט במדינה שלטון יחיד מ-1980 ועד נובמבר 2017.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנגגאוה. "מקבל בהכנעה את רצון הבוחר". צילום: רויטרס


יריבו של מנגגאוה, נלסון צ'מיסה מהתנועה לשינוי דמוקרטי, טוען כי הוא זה שניצח בבחירות. באופוזיציה טוענים כי השלטון נקט בזיופים נרחבים על מנת לאפשר למנגוגאה, ראש השירות החשאי לשעבר, לנצח בבחירות וקראו לציבור לצאת לרחובות במחאה. צ'מיסה אף האשים את ועדת הבחירות כי נמנעה מלפרסם את תוצאות האמת בבחירות, שהתקיימו ביום שני, ועיכבה במכוון את פרסום ספירת הקולות. בעקבות כך, פרצו בהררה, בירת זימבבואה הפגנות סוערות וידוע לפחות על שני הרוגים מאש המשטרה. 


חייל יורה לעבר מפגינים בהררה. מנהיג האופוזיציה טוען כי הוא ניצח בבחירות. צילום: AFP

מנגגואה מצידו נשא נאום ניצחון ואמר כי "אני מקבל בהכנעה את רצון הבוחר, אני קורא לתושבי המדינה לגלות אחדות בשעות קשות אלו ולהימנע מאלימות". מנגגואה מונה למחליפו הזמני של נשיא המדינה הקודם, רוברט מוגאבה, שהודח בהפיכה צבאית מוקדם יותר השנה. מוגאבה כאמור שלט במדינה האפריקאית 37 שנה באופן עריץ ודכאני. תחת הנהגתו קרסה כלכלתה של המדינה, דבר שהביא לאינפלציה חמורה ביותר ולעלייה דרמטית במחירי המזון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE