הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח המשרות מאשר: כלכלת ארה"ב בריאה וחזקה
בחודש יולי נוספו 157 אלף משרות חדשות, חרף סגירת רשתות גדולות כמו "טויס אר אס". אחוז האבטלה ירד שוב מתחת ל-4%, וקצב הגידול של הכלכלה נמצא בשיא של ארבע שנים. עם זאת, לא הכל ורוד: המשכורת רושמת עלייה דומה לזו של האינפלציה, כך שהעובד הפשוט לא מרוויח יותר מלפני שנה או שנתיים

משרד העבודה פרסם הבוקר (שישי) את דו"ח המשרות של חודש יולי ובו הבשורות הנהדרות: אחוז האבטלה ירד בשנית מתחת לרף ארבעת האחוזים ונאמד כיום על 3.9%, ו-157 אלף משרות חדשות נוספו למשק במהלך החודש. עם זאת, לא הכל ורוד: עלייה קלילה ביותר נרשמה במשכורת הממוצעת לעומת החודש הקודם, ועלייה של 2.7% נרשמה בגובה השכר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כלכלנים מסבירים כי נתון זה מאכזב מאוד, שכן המשכורות בדרך כלל עולות באופן משמעותי בזמן שכלכלת ארה"ב צומחת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"עם אינפלציה שנתית של שני אחוזים, אין הרבה מרחב תמרון כלכלי לרוב תושבי ארה"ב", אמר היום מארק המריק, כלכלן בכיר באתר Bankrate. מצד שני, יש פחות ופחות מובטלים, וזאת לאחר שהכלכלה צמחה ב-4.1% במהלך הרבעון האחרון, הקצב הגידול הגבוה ביותר שידעה מאז 2014. 

חרף העובדה כי מספר המועסקים החדשים במהלך חודש יולי היה נמוך מהמצופה, הממשלה עדכנה את הדו"ח של החודש הקודם עם 59 אלף משרות חדשות, כך שהממוצע התלת-חודשי נאמד על 224 אלף משרות חדשות. 

37 אלף משרות חדשות נוספו בתחום הייצור, הרבה מעבר למצופה. כלכלנים הסבירו כי סברו שמספר זה יהיה נמוך בהרבה מכיוון שאלו הן המשרות הראשונות שנפגעו ממלחמת הסחר שמנהל הנשיא טראמפ. בתחום הקמעונאות התווספו 7 אלף משרות, חרף העובדה כי כ-32 אלף משרות נעלמו בעקבות סגירת סניפים רבים, לדוגמה רשת טויס אר אס שסגרה את שעריה בחודש הקודם.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE