הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קולורדו: שוטרים ירו למוות בטעות ביוצא מלחמת וייטנאם, בעל עיטור גבורה, שהרג פורץ שחדר לביתו
רי'צרד בלאק (73) ירה למוות בדג'ון הארפר (26) שפרץ ערום לביתו, עקר את הדלת מציריה ותקף באלימות את נכדו של בלאק בן ה-11. השוטרים חשבו שבלאק הוא הפורץ, קראו לו להרים ידיים וכשלא עשה זאת, וירו בו

שוטרים ירו למוות בטעות ביוצא מלחמת וייטנאם, בעל עיטור "הלב הסגול" שהרג פורץ שחדר לביתו. המקרה אירע באורורה, קולורדו, ביום שני לפנות בוקר. מפקד משטרת אורורה ניק מץ אמר כי השוטרים שמעו קולות ירי מתוך הבית.  הם הבחינו בריצ'רד "גארי" בלאק (73) עומד בסלון כשהוא חמוש. הם סברו בטעות שהוא הפורץ, ופתחו באש לעברו. כשנכנסו, הם ראו גופה בחדר האמבטיה וסברו בטעות שמדובר באדם שגר בבית ונרצח.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריצ'רד בלאק. מסיבה לא ברורה הוא לא שמט את נשקו כשהשוטרים אמרו לו לעשות זאת. צילום: מתוך CNN


מץ מסר את הפרטים במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי. לדבריו, "כשהשוטרים הגיעו לבית הם שמעו צרחות. מספר אנשים עמדו מחוץ לבית, כולל אשתו של בלאק. כשהשוטרים עברו אותה, היא אמרה להם 'יש לו נשק'". לטענתו, אז נשמעו קולות ירי מתוך הבית. בלאק הגיח זמן קצר לאחר מכן, עם נשק ביד אחת ופנס ביד השנייה. הוא עמד בדלת הקדמית. במרחק של 5-7 מטרים ממנו, השוטרים הורו לבלאק לשמוט את נשקו ולהרים ידיים מספר פעמים."אנחנו לא יודעים למה,אבל מאיזושהי סיבה מר בלאק לא שמט את נשקו", אמר מץ. לעומת זאת, בלאק כן הרים את הפנס שבידו השנייה והשוטרים ירו לעברו ארבע פעמים.


האירוע התרחש זמן קצר לאחר שבלאק ירה למוות בפורץ, דג'ון הארפר (26). הארפר, שהיה ערום, חבט בחוזקה בדלת הבית של בלאק, עד שעקר אותה מציריה. באותה שעה, כל יושבי הבית - בלאק, אשתו ג'נט ונכדם בן ה-11 - ישנו. לטענת המשטרה, הארפר תפס את הנכד וגרר אותו לחדר האמבטיה. מץ לא נכנס לפרטים אך מסר כי הילד "הותקף באלימות". השוטרים הגיעה לזירה לאחר שגברת בלאק התקשרה למשטרה. היא דיווחה כי הפורץ נמצא בחדר האמבטיה ופוגע בנכד שלה ומסרה כי הדירה מלאה בדם.


השוטרים שירו בבלאק המשיכו לשמוע צרחות בבית. הם הגיעו לחדר האמבטיה, שם מצאו את הנכד עם אביו כשהם יושבים באמבטיה ולידם גופתו של הארפר. הילד בכה וסיפר לשוטרים שהארפר תקף אותו ואף מסר להם תיאור מפורט של האירוע. לא ברור האם האב שהה במקום בזמן האירוע. מחקירת האירוע עולה כי הפורץ הארפר בילה במסיבה מעבר לרחוב. לדברי מץ, "הוא החל לפגוע ברכבים שהיו ליד הבית ולהתנהג בצורה לא הגיונית. בשלב מסוים, הוא פצע את עצמו". לאחר שעזב את המסיבה, הוא עשה דרכו לבית משפחת בלאק. משתתפים אחרים במסיבה ניסו למנוע ממנו להיכנס לבית, אך ללא הצלחה.


דג'ון הארפר. לפני האירוע בילה במסיבה, פגע ברכבים ואף פצע את עצמו. צילום: משטרת אורורה


השוטר שירה למוות בבלאק, ששמו לא פורסם מחשש לביטחונו, הוצא לחופשה בתשלום והאירוע נחקר, נמסר ממשטרת אורורה. לדברי מץ, גם השוטר הוא יוצא צבא, שמשרת במשטרה שלוש שנים וללא תלונות בעבר. עם זאת, הוא היה מעורב באירוע ירי קטלני נוסף, ב-27 ביוני וחזר לעבודה כשבועיים וחצי לאחר מכן. "הוא שבור לב מהמצב הזה. הוא יוצא צבא בעצמו. לאחר שגילה מה מר בלאק עשה עבור משפחתו, הוא היה הרוס".


בהצהרת המשטרה נמסר כי השוטרים לא הבינו שבלאק הוא הדייר ולא הפורץ "עד שנערכה חקירה נוספת בעניין". לדברי מץ, "השוטרים התמודדו מול מצב מאוד מאוד אלים ומורכב, ותוך זמן קצר מאוד, פחות משתי דקות, נאלצו לקחת החלטה קריטית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE