הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסנאטור הרפובליקני ג'יימס לנקפורד: טראמפ מתעלם מהאיום הרוסי על הבחירות
לטענת הסנאטור מאוקלהומה, הנשיא הוא היחיד במערכות השלטון שמתעלם מהאיום הנמשך והגובר של התערבות רוסית גם בבחירות אמצע הכהונה. לנקפורד הגיש יחד עם הסנאטורית איימי קלובושר (דמוקרטית ממינסוטה) הצעת חוק לתקצב אבטחת סייבר של מערכות הצבעה

הנשיא טראמפ הוא האדם היחיד בממשל ארה"ב שאינו מקדיש תשומת לב לאיום שמציבה רוסיה על בחירות אמצע הכהונה שייערכו בנובמבר. כך אמר הסנאטור הרפובליקני ג'יימס לנקפורד מאוקלהומה. הסנאטור, חבר בוועדת המודיעין של הבית העליון בקונגרס, אמר את הדברים בראיון משותף עם הסנאטורית הדמוקרטית איימי קלובושר ממינסוטה ב-CNN, שם פירטו השניים את הצעדים שנוקטים שאר מערכות הממשל כדי להגן על הבחירות, חרף מה שלנקפורד כינה "מסרים בלתי-עקביים" בציוציו של הנשיא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: זו שהצביעה בעד הקצאת 250 מ' לאבטחת הבחירות. משמאל: זה שלא. קלובושר ולנקפורד (צילום: CNN)



"קהילת המודיעין מאד פעילה בנושא, המשרד לביטחון המולדת פעיל בנושא", אמר לנקפורד. "בעוד שהנשיא גילה חוסר עקביות בנושא, ובחלק מהמסרים שלו בנושא, הוא היחיד בממשל שלא מקדיש לזה תשומת לב", הוסיף. אולם לנקפורד אמר שממשל טראמפ הבהיר כי הוא מבין את האיום מצד רוסיה, ללאקשר לציוציו של הנשיא. "המנהל [של המודיעין הלאומי] דן קואטס הבהיר שרוסיה מרגישה חופשייה לפעול והם נעשים נועזים יותר", הוסיפה קלובושר.

לנקפורד וקלובושר הם בין 12 החתומים משתי המפלגות על הצעת חוק המיועדת לחיזוק מערכות הבחירות בארה"ב. הצעת "חוק הבחירות הבטוחות" מיועד לחזק את המענה לאבטחת סייבר ברמה הפדרלית וברמת המדינות, וכן להתמודד עם איומים אחרים על טוהר הבחירות.

לנקפורד אמר שיהיה "המום" אם יתברר לו שיש סנאטור המתמודד בבחירות הללו שאינו על הכוונת של רוסיה. כשנשאל לגבי חשיפת האתר "דיילי ביסט" על כך שהאקרים רוסים ניסו לפרוץ למחשבי הקמפיין של הסנאטורית הדמוקרטית קלייר מק'קאסקיל, הוא אמר ש"זה דבר די שגרתי כאן".


מבקש לסנדל את טראמפ מול רוסיה ונאט"ו. הסנאטור לינדזי גראהם, רפובליקני מדרום קרוליינה (צילום: Shutterstock.com)



אולם ביום רביעי היתה ללנקפורד ולחבריו הרפובליקנים הזדמנות לעשות משהו למען אבטחת הבחירות, כשנערכה הצבעה על הצעה דמוקרטית להקצות 250 מיליון למדינות בצורת מענקים לאבטח את מערכות ההצבעה שלהן. ההצבעה נפלה עם 50 תומכים לעומת 47 מתנגדים, כשעל פי כללי הסנאט נזקקה ההצעה ל-60 קולות על מנת לעבור. רק סנאטור רפובליקני אחד הצביע עם 49 הדמוקרטים המכהנים בבית העליון. שמו לא היה ג'יימס לנקפורד הנכבד מאוקלהומה, אלא דווקא בוב קורקר מטנסי.

לנקפורד כן לקח סיכון מסוים כשיצא נגד הופעת הנשיא בפסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהלסינקי לפני כמעט חודש, כשאמר שהנשיא החמיץ הזדמנות להבהיר למקבילו הרוסי שהתערבות רוסית בבחירות בארה"ב "אינה מקובלת בשום מקום בעולם".

ובחדשות אחרות בסנאט: קבוצת סנאטורים דו-מפלגתית, בראשות לינדזי גראהם (רפובליקני מדרום קרוליינה) ובוב מננדז (דמוקרטי מניו ג'רזי) עומדת להגיש הצעת חוק שתטיל סנקציות "מוחצות" על רוסיה, תחייב את הנשיא להשיג רוב של 2.3 מחברי הסנאט אם ירצה להוציא את ארה"ב מברית נאט"ו, ויחייב את משרד החוץ לבדוק ולקבוע האם רוסיה היא מדינה תומכת-טרור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE