הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זוועה במדבר: 11 ילדים מורעבים נמצאו במתחם בניו מקסיקו
המתחם בצפון המדינה העלה את חשדם של השוטרים, אך מגבלות חוקיות מנעו מהם לפעול. "אנחנו גוועים ברעב וזקוקים לאוכל ושתייה", נכתב בהודעה שהתקבלה מתוך המקום, ולכן אושרה פעולת הפשיטה. שריף המחוז: "אני עובד במשך 30 שנים כשוטר ובחיים לא ראיתי משהו כזה". התושבים של המתחם ככל הנראה פעלו מתוך "דעות קיצוניות של האיסלאם"

שוטרי מדינת ניו מקסיקו שחיפשו אחר ילד נעדר בן 3, מצאו אתמול (א') 11 ילדים מורעבים במתחם מבוצר באמצע המדבר. גילם של הילדים נע בין שנה ל-15, והם נמצאו במתחם באזור אמליה (צפון המדינה, בסמוך לגבול עם קולורדו), שתואר כ"עולם שלישי" ע"י השוטרים שהשתתפו בפשיטה. "אני עובד כשוטר כבר שלושים שנה, ובחיים לא ראיתי משהו כזה", אמר ג'רי הוגרפה, שריף במחוז.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מקום מגורים שמעלה עצב" (צילום: AP)


הוגרפה תיאר את המתחם כ"מקום מגורים שמעלה עצב". כל יושבי הבית, בוגרים וילדים, נמצאו כשהם יחפים ולבושים בסמרטוטים ישנים, וההערכה היא שהם גרים בצורה זו לפחות במשך כמה חודשים. גם כלי נשק רבים נמצאו בסריקות, והמשטרה סיפרה כי הפשיטה נעשתה בעקבות הודעה שהתקבלה מתוך המתחם, ובה נכתב כי "אנחנו גוועים ברעב וזקוקים לאוכל ושתייה".


המתחם מהאוויר (צילום: AP)


"ידעתי שאנחנו לא יכולים לחכות להתערבות של משרד אחר, לכן נאלצנו לבדוק את הזירה מהר ככל הניתן", הסביר השריף הוגרפה. המשטרה הגיעה למקום כבר לפני מספר חודשים במסגרת החיפושים אחר עבדול גאני-וואחאז' בן ה-3, ילד שנעלם מביתו בג'ורג'יה. בשל העובדה שלא נמצאה עילה מספקת, הם לא יכלו לבצע את הפשיטה כפי שרצו. עם קבלת הודעת הטקסט, אושר לכוחות להיכנס אל המתחם.


"אנחנו גוועים ברעב וזקוקים לאוכל ושתייה" (צילום: AP)


במסיבת עיתונאים שערך השריף, הסביר הוגרפה כי הבוגרים שנמצאו במתחם הם "בעלי דעות קיצוניות ביותר של האיסלאם". שני גברים, סיראז' וואחאז' ולוקאס מורטן, נעצרו לאחר הפשיטה. שלוש נשים, שעל פי החשד הן האמהות של כל הילדים, עברו תשאול ושוחררו כעבור זמן קצר. לאחר מספר ימים הוחלט לעצור אותן בשנית, והן צפויות לעמוד לדין ביחד עם שני הגברים. וואחאז' נעצר בעקבות צו מעצר שהוגש נגדו בגין חטיפת הילד מגו'רג'יה. ברשותו נמצאו כלי נשק רבים, ביניהם רובה AR-15, חמש מחסניות בעלות קיבולת של 30 כדורים וארבעה אקדחים טעונים. מורטן נעצר בחשד כי סייע לפושע נמלט ומבוקש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE