הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכלכלה חזקה, אך מדוע תעשיות אלה מתקשות למצוא עובדים?
רק לפני מספר ימים פורסם דו"ח המשרות הרשמי, אך ישנם ארבעה תחומים הסובלים ממחסור עצום בכוח אדם. בתעשיית הבנייה נרשמה ירידה של 30% בצעירים העוסקים בתחום, המדינה זקוקה לעשרות אלפי נהגי משאיות והשטח החקלאי בארה"ב צומצם. כעת אותן תעשיות מחפשות דרכים למשוך אליהן את צעירי ארה"ב

חרף הנתונים המעודדים בדו"ח המשרות החודשי שפורסם ביום שישי האחרון, ישנם תעשיות מסוימות המתקשות מאוד בגיוס עובדים מוכשרים. יש שיטענו שהמחסור בכוח עבודה מקצועי ומוכשר נובע מאחוז האבטלה הנמוך והעובדה שישנם פחות ופחות אנשים מובטלים. מאידך, יש הטוענים כי מדובר בתופעה שנובעת מכך שדור ה-Y הוא הדור המרכזי בשוק העבודה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחום הבנייה, ירידה בהעסקת צעירים בכמעט כל המדינות (צילום: Shutterstock)


בתחום הבנייה ("קונסרקשן") מרגישים את המחסור באופן חד ביותר. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב, מספר העובדים מתחת לגיל 24 העוסקים בתחום זה רשם ירידה ב-48 מתוך 50 המדינות מאז שנת 2005, אז הסתיימה תקופת בה נבנו בתים רבים. בין השנים 2005 ל-2016, נרשמה ירידה של 30% בכמות הצעירים המועסקים בתחום.


נהגי משאיות, המדינה תזדקק ל-174 אלף מהם בתוך 8 שנים (צילום: Shutterstock)


גם בתחום השילוח ישנו מחסור גדול בעובדים, בעיקר נהגי משאיות. איגוד הנהגים מתקשה כבר שנים ארוכות למלא את כל כלי הרכב עם נהגים מקצועיים. לפני שנתיים דווח על מחסור של 36 אלף נהגים, אך מספר זה זינק בשנתיים האחרונות ונאמד כעת על 63 אלף. מומחים מעריכים כי עד שנת 2026, יהיה מחסור של 174 אלף נהגי משאיות.


תחום החקלאות, כ-60% מכלל העובדים אינם חוקיים (צילום: Shutterstock)


בתעשיית החקלאות נלחמים בתופעה של עזיבת עובדים כבר למעלה מעשור. על פי משרד החקלאות, כמות השטח החקלאי במדינה צומצם ב-7 מיליון אקר בין השנים 2007 ל-2012. 4.3% מן החוות בתקופה זו סגרו את שעריהן. בשל חוסר היכולת למשוך צעירים אל המקצוע, עובדים לא חוקיים מהווים 60% מכלל כוח העבודה בתעשייה.


מוקד החירום המשטרתי, 911. הלחצים עושים את שלהם (צילום: Shutterstock)


תחום נוסף, ואולי מעט מפתיע, הינו מוקד החירום המשטרתי, 911. ערים רבות ברחבי ארצות הברית מדווחות על קושי רב במציאת עובדים מוכשרים למשרות אלה. מעבר לעובדה שמדובר בעבודה בעלת לחצים כבדים, לרוב המוקדנים לא מקבלים משכורת שיכולה לפרנס משפחה, ככה שפחות ופחות אנשים מבקשים להיכנס אל התחום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE