הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם הדמוקרטים יצליחו לצבוע בכחול נפה באוהיו שאדומה כבר שלושים שנה?
הנפה ה-12 באוהיו לא שלחה נציג דמוקרטי לבית הנבחרים מאז לפני נפילת מסך הברזל, אבל הגל הכחול מאיים לשנות זאת. המועמד הרפובליקני טרוי בלדרסון העליב אמש כרבע מן המצביעים, וייתכן שזה ייתן לדמוקרטים ניצחון מוראלי חשוב. גם הפסד בהפרש מזערי בנפה שהנציג הרפובליקני הפורש ניצח בה ב-36 נקודות הפרש תעודד את הכחולים

היום ייערכו הבחירות המיוחדות (למילוי מושב בקונגרס שעומד ריק) האחרונות לפני הבחירות הכלליות בנובמבר, ומושב שנחשב בטוח עבור הרפובליקנים כבר שלושים שנה שוב נמצא בסכנה. סנאטור המדינה מאוהיו טרוי בלדרסון נאבק לשמור בידי מפלגתו את נפת הבחירות ה-12, המשתרעת ממזרח ומצפון לבירה קולומבוס, מול תחרות קשה מצד דני או'קונור הדמוקרטי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


להעליב רבע מהבוחרים בגלל המחוז שבו הם מתגוררים יום לפני הבחירות? טקטיקה מעניינת. טרוי בלדרסון (מימין) ודני או'קונור (צילום: קליבלנד.קום)



הנשיא דונלד טראמפ וסגן הנשיא מייק פנס הופיעו בנפה במסגרת הקמפיין, במאמץ לעודד את הבוחרים הרפובליקנים להצביע לבלדרסון ולעצור את המומנטום של או'קונור. הפסד למי מהצדדים רחוק מלהיות סוף פסוק, שכן השניים ייפגשו שוב בנובמבר, אולם הפסד לרפובליקנים יהווה מכה מוראלית קשה לקראת בחירות אמצע הכהונה בעוד שלושה חודשים.

וכאילו המירוץ לא היה קשה מספיק עבור הרפובליקנים (סקר אחד נותן יתרון של אחוז לאו'קונור, השני יתרון של אחוז לבלדרסון), אמש דחף המועמד הרפובליקני את כף רגלו לתוך פיו כשהכריז בעצרת בחירות ש"אנחנו לא רוצים מישהו ממחוז פרנקלין שייצג אותנו". מעבר לעובדה שחלק נכבד ממחוז פרנקלין נמצא בנפה ה-12, כולל שכונת מגוריו של או'קונור, החלק הזה של המחוז מכיל כרבע מבעלי זכות ההצבעה בנפה.

ההשלכות של המרוץ הזה, יחד עם פריימריז מכריעים במישיגן, מיזורי, קנזס ומדינה וושינגטון ישמש כמעין מד-חום למצב הרוח של הבוחרים - אינדיקציה שכמוה לא קיבלנו מאז היום הקודם בו נערכו פריימריז מרובים, ביוני האחרון.


גם סגן הנשיא נחלת למאמץ לשמר את הנפה בידיים אדומות (צילום: WSYK)



אם ינצח או'קונור, יהיה זה סימן ברור שהדמוקרטים יכולים לנצח במחזור הבחירות הזה באזורים שלא היו בהישג ידם מזה זמן רב. הדמוקרטים צריכים להפוך 23 מושבים אדומים לכחולים. ניצחון של או'קונור לא רק יקטין את המספר ל-22, הוא גם יוכיח שהדבר אפשרי לא רק בנפות "סגולות" או מתנדנדות, אלא גם בכאלה שפעם היו בטוחות בכיס של הרפובליקנים.

פאט טיברי, הנציג שפרישתו הביאה לבחירות המיוחדות, ניצח כאן לפני שנתיים בפער של 36% גם הפסד דמוקרטי חד-ספרתי, בוודאי כזה בפחות מחמישה אחוזים, יוכיח שהנפה הזו בהחלט במשחק. הנשיא טראמפ ערך הופעת קמפיין בנפה בשבת האחרונה, והבחירות האלה תהיינה מבחן גם למידה שבה תמיכתו של הנשיא מועילה למועמדים ממפלגתו - ועד כמה תועיל בנובמר.

במישיגן ייערכו בחירות מקדימות בשתי המפלגות, וכל העיניים נשואות לראות לא אם המועמד הפרוגרסיבי והמוסלמי עבדול אל-סייד יוכל לנצח (הוא מפגר בכ-17 נקודות בסקרים אחרי גרטשן וויטמר, מנהיגה דמוקרטית מוכרת מאד במדינה, אף שהאחרון מאלה נערך לפני שבועיים וחצי) אלא עד כמה יוכל להתקרב, ועד כמה יסייעו לו תמיכתם הנלהבת של ברני סאנדרס ושל כוכבת השמאל החדשה, אלכסנדרה אוקאסיו-קורטז שהפתיעה את ג'ו קראולי בנפה ה-14 בניו יורק (המכסה חלקים מהברונקס וקווינס).


גם פרוגרסיבי מאד וגם ממוצא ערבי-מוסלמי. האם יעשה הפתעה מרעישה? עבדול אל-סייד, מתמודד למועמדות הדמוקרטית למושל מישיגן (צילום: The Intercept)



אם יפסיד אל-סייד בפחות מ-10 נקודות, יהיה זה סימן שלא דעות פרוגרסיביות מאד ולא מוצא ערבי\מוסלמי בהכרח פוסלים מראש את סיכוייו של מועמד. מישיגן נתנה לסאנדרס ניצחון מפתיע בפריימריז ב-2016, כך שיש גם סיכוי קלוש להפתעה, אבל לא היינו מהמרים על זה.

בקנזס מנסה קריס קובאק, מזכיר המדינה השמרן שהושפל בבית המשפט בתפקידו כראש ועדת טוהר הבחירות הכושלת של הנשיא, לגבור על המושל הזמני ג'ף קלוייר בהתמודדות על המועמדות הרפובליקנית לבחירות למושל. טראמפ תומך בקובאק ללא סייג, והדבר מסייע למרוץ להישאר צמוד. המושל הקודם, סאם בראונבק, מונה לתפקיד במשרד החוץ, והשאיר מאחוריו עיי חורבות לאחר שקיצץ עמוקות בתקציב המדינה ובשירותים חיוניים.

במרוץ פריימריז מעניין אחר במדינה, ממודד ברנט וולדרס הפרוגרסיבי נגד שאריס דייוידס המתונה על המועמדות לבית הנבחרים מטעם הנפה השלישית. אוקאסיו-קורטז וסאנדרס נתנו עבודה במדינה עבור וולדרס, והדמוקרטים במדינה חוששים שדעותיו מעט מתקדמות מכדי לנצח בבחירות הכלליות במדינה השמרנית ולהדיח את הנציג הרפובליקני המכהן קווין יודר.

במיזורי מקווים הרפובליקנים שהמועמד הכמעט ודאי שלהם, ג'וש האולי, יוכל לגבור בנובמבר על הסנאטורית קלייר מק'קאסקיל, שנבחרה פעמיים בזכות מועמדים בעייתיים שהוצבו מולה. במדינה וושינגטון יש סיכוי להפתעה נוסח ג'ו קראולי. הרפובליקנית הרביעית ב"שרשרת הפיקוד" של המפלגה בבית הנבחרים, קאת'י מוריס, מוצאת את עצמה במירוץ הדוק מול דיקנית אוניברסיטת וושינגטון סטייט לשעבר, ליסה בראון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE