הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: הפגנות לקראת ההחלטה על הגבלת השימוש באובר בעיר
מועצת העיר תצביע מחר על אישור צעדים שיגבילו את השימוש בהסעות המוזמנות על ידי אפליקציה. הנהגים יצאו להפגין מול מועצת העיר ומולם פעילים חברתיים דרשו לאפשר לליפט ולאובר להמשיך לפעול בחופשיות

במועצת העיר ניו יורק יתקבלו מחר כמה החלטות חשובות שישפיעו על נהגי המוניות, ומצד שני גם על נהגי האובר והליפט בעיר. ההחלטות האלה מעוררות עניין גם בקרב התושבים המשתמשים בשירותי ההסעות של חברת ליפט ואובר. חלקם גם יצאו להפגין בעד ונגד החוקים שעומדים להצבעה.

המועצה תצביע ביום רביעי על חוקים שמגבילים את הפעילות של שירותי הסעה המוזמנים באמצעות אפליקציות. החוקים החדשים יקשו על קבלת היתרים לנהגי אובר חדשים. הצעד מגיע בעקבות תלונות של נהגי מוניות על פגיעה ברווחים. המצב מוביל את הנהגים - רובם מהגרים - לעבוד שעות יותר מאחורי ההגה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אובר. מאיימת על המונית הצהובה

במספר מקומות שונות בעיר ערכו פעילים חברתיים הפגנות. הם דרשו לעצור את המגבלות על נהגי שירותי הסעה המוזמנים באמצעות אפליקציות. לטענתם, הנהגים באובר וליפט מופלים לרעה ומצבם טוב פחות מאלו של נהגי המוניות הצהובות.

מול בנייין העיריה מחו בתוקף נהגי מוניות ונציגים של ארגוני עובדים. הם דרשו מהעירייה להטיל את המגבלות על שירותי האובר והליפט על מנת לא לפגוע בנהגי המוניות. לטענתם, 6 נהגים בעיר כבר התאבדו בעקבות הקשיים האלו.

סימון סנדרס, יועצת פוליטית שעבדה בעבר עם ברני סנדרס,  כינתה את מאמץ של העירייה להעביר הגבלות כאלה כ"טעות ואפליה". היא מספרת כי לאחרונה היא לא מצליחה להשיג מונית רגילה ולכן נאלצת להשתמש בשירותים של אפליקציות שונות. לדבריה, החוויה שלה אינה יחודית ויותר ויותר תושבים נאלצים לפנות לאובר ולליפט כשהם לא מצליחים לתפוס מונית.

מפגינה אחרת, ארווה רייס, סיפרה כי במקרים רבים עליה להזמין ליפט כשהיא מגלה שקווי רכבת תחתית מושבתים או נמצאים בעיכובים. "בלעדיהם, כנראה שעדיין הייתי תקועה בתחנה".

בחברת אובר נערכו למאבק והשקיעו כספים רבים בפרסום בעיר על מנת להשפיע על דעת הקהל. בחברה מסבירים שאם יוטלו מגבלות, הם יקשו בעיקר על תושבי שכונות מרוחקות, שיתקשו להזמין הסעה. לטענתם, הם נותנים שירות ללא אפליה לנוסעים בשכונות חלשות ומיעוטים, שבדרך כלל סובלות מאפליה מצד נהגי מוניות צהובות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE