הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ מעלה הילוך נגד מהגרים חוקיים - יפסול מעמדם אם קיבלו סיוע ציבורי
אם אתם או מישהו מבני ביתכם השתמשתם אי פעם בשורה ארוכה של תוכניות סיוע ציבורי - ממשל טראמפ עומד למנוע מכם את הסיכוי להפוך אי פעם לבעלי גרין קארד, שלא לדבר על אזרחות. מאחורי המהלך: סטיבן מילר, יועץ בכיר בבית הלבן

ממשל טראמפ צפוי להציע בשבועות הקרובים הצעה שתקשה על מהגרים חוקיים להפוך לאזרחים או לקבל גרין קארד או אזרחות אם אי פעם השתמשו ולו באחד משורה ארוכה של שירותי רווחה נפוצים, כולל אובמה-קייר. כך חשפה כתבת NBC ג'וליה איינסלי, וארבעה גורמים בממשל אישרו את הדברים. המהלך, שלא יצריך אישור של הקונגרס, הוא חלק ממאמציו של יועצו הבכיר של הנשיא, סטיבן מילר להגביל את מספר המהגרים המקבלים מעמד חוקי בארה"ב בכל שנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם אתם רוצים כזה, כדאי שלא תצטרכו שום דבר מהממשלה. לעולם



פרטי ההצעה עדיין נמצאים בתהליך השלמה, אולם על סמך טיוטא מן השבוע שעבר, מהגרים המתגוררים בארה"ב באופן חוקי שהם או מי מבני משק ביתם השתמשו אי פעם באובמה-קייר, ביטוח בריאות לילדים, תלושי מזון או סוגים אחרים של סיוע רווחה עלול למצוא את דרכו למעמד של קבע בארה"ב חסומה.

עורכי דין המתמחים בהגירה וחוקרי בריאות הציבור אומרים כי זה יהיה השינוי הגדול ביותר למערכת ההגירה החוקית מזה עשרות שנים והם מעריכים כי למעלה מ-20 מיליון מהגרים עלולים להיות מושפעים. הם אומרים כי מי שייפגעו במיוחד הם מהגרים העוסקים בעבודות שאינן משלמות די הצורך לכלכל את צרכי משפחותיהם. רבים מעלה נמצאים במצב דומה לזה של לואיס צ'ארלס, בעל גרין קארד מהאיטי, אשר למרות 80 השעות השבועיות שהוא עובד כעוזר לאחות בבית חולים, נאלץ להשתמש בתוכניות רווחה ציבוריות כדי לתמוך בבתו הנכה.

השימוש בסוגים מסוימים של סיוע ציבורי כמו סושיאל סקיוריטי כבר מנע ממהגרים לזכות במעמד קבע בעבר, אולם שורת תוכניות הסיוע הארוכה הכלולה בטיוטא הנוכחית של הממשל עלולה להביא לכך שמשקי בית של מהגרים המרוויחים עד 250% מקו העוני עלולים להיתקל בדחייה בבואם לבקש מעמד קבע.


אזרחים טריים נשבעים אמונים לארצות הברית. הממשל הנוכחי רוצה פחות כאלה (צילום: סיאטל טיימס)



גרסה של התוכנית כבר נשלחה למשרד הניהול והתקציב של הבית הלבן - השלב האחרון לפני פרסום התקנה במרשם הפדרלי. דיווח ראשון על כוונת הבית הלבן להוציא לפועל תוכנית מעין זו פורסם על ידי סוכנות הידיעות רויטרס בחודש נובמבר.

דוברת המשרד לביטחון המולדת מסרה בתגובה: "הממשל מחויב לאכיפת חוקי ההגירה הקיימים, המיועדים בבירור להגן על משלם המסים האמריקאי על ידי וידוא כי אזרחים זרים המבקשים להיכנס או להישאר בארצות הברית עומדים ברשות עצמם. כל שינוי מוצע יבטיח שהממשל מתייחס ברצינות לאחריותו לשמור נאמנה על כספי משלם המסים ופוסק בעניין בקשות הגירה בהתאם לחוק".

מילר, יחד עם עמיתיו לשעבר בקונגרס (שם עבד כדובר ומנהל תקשורת עבור שני חברי בית נבחרים וסנאטור, כולם רפובליקנים) המחזיקים כעת בעמדות חשובות בממשל טראמפ, מבקשים מיום שהנשיא נבחר להגביל את מספרם של המהגרים המקבלים מעמד חוקי בארה"ב בכל שנה. עוד לפני העברת התקנה החדשה, הממשל הקשה על מהגרים להשיג גרין קארד ועל מחזיקי גרין קארד להשיג אזרחות.


הוגה התוכנית, סטיבן מילר (צילום: RawStory)



בשנת הכספים 2016, השנה המלאה האחרונה תחת ממשל אובמה, הפכו 1.2 מיליון מהגרים לתושבי-קבע חוקיים, או מחזיקי גרין קארד, ועוד 753,060 הפכו לאזרחי ארה"ב, על פי נתוני שירות האזרחות וההגירה. המידע מן הרבעון הראשון של 2018 (שנת הכספים המלא הראשונה של ממשל טראמפ) מראה כי הממשל בדרכו לירידה של 20 אחוזים במספר המהגרים שקיבלו גרין קארד. המידע משני הרבעונים הראשונים של שנה זו אינו מראה שינוי מהותי במספר מקבלי האזרחות.

מטעם מרכז חוקי ההגירה הלאומי נמסר בהצהרה כי "כל מדיניות הכופה על משפחות לבחור בין אובדן הסיכוי למעמד חוקי או מזון וטיפול רפואי תחמיר בעיות כמו רעב, הזנחה רפואית, ילדים עניין וחסרי דיור, עם השלכות ארוכות-טווח על רווחתן של משפחות, הצלחתן ארוכת-הטווח ושגשוגן של קהילות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE