הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האש בקליפורניה ממשיכה להתפשט ותושבים נוספים קיבלו הודעת פינוי
הכבאים ממשיכים להאבק בשריפות שזכו לכינוי "מנדוסינו קומפלקס": עכשיו המאמץ מרוכז באזור של אלפי אקרים בפארק הלאומי קליבלנד. התושבים באזור קיבלו המלצה להתפנות מערבה

אין הקלה מול האש של מונדסינו: לוחמי האש ממשיכים להאבק בשריפות הענק בקליפורניה תחת חום כבד ובתנאים קשים בזמן שהלהבות חורכות עוד אלפי אקר נוספים. בתוך כך, מעגל הסכנה מתרחב ומאלץ תושבים רבים לנטוש את האזור. המלצת פינוי יצאה היום בצהריים (שלישי) לתושבי האזור שסמוך לכביש 74 והכבישים המתחברים אליו. 

בשלב זה עדיין לא מדובר בפינוי מחייב אלא בהמלצה בלבד. ההודעה הזאת נוגעת לתושבי ראנצ'ו קפיסטרנו, אל קריסו וילאג' ובלו ג'יי. לתושבים ניתנו הוראות לצאת מבתיהם ולהתפנות מערבה לכיוון מחוז אורנג'. הם התבקשו לצאת בכיוון הזה כדי למנוע עיכובים אצל כלי כיבוי האש שמגיעים לאזור דרך כבישים סמוכים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האש בקליפורניה. רק 2% ממנה מוכלים

אתמול הוצאו הודעות על חובת פינוי בהולי ג'ים קניון, רצועת המגורים בטראבוקו קניון, ומתחמי הקמפינג בלו ג'יי ופלקון. 

בינתיים הכבאים ממשיכים בנסיונות להשתלט על האש בפארק הלאומי קליבלנד, שם הלהבות אוחזות בשטח של 4000 אקר. האש נעה במהירות לכיוון היער. לפי הדיווח האחרון, רק 2% מהשריפה שם הוכלה על ידי מכבי האש.

גם מזג האוויר באיזור לא מסייע למאמצי הכיבוי. עומס חום כבד יורגש היום באזורים הקרובים למוקדי הבעירה והטמפרטורות יעמדו על 90 מעלות. בשירותי הכיבוי מעריכים כי החום הכבד יגרום להעצמת האש והתפשטותה. 

השריפות, שמשתוללות במחוזות קולוסה ומנדוסינו, הביאו כבר למותם של שני בני אדם, וכילו קרוב ל-285 אלף אקר. הן הרסו לפחות 143 מבנים, בהם 75 בתים. כך עולה מדיווחים המחלקה ליערות ולהגנה מאש (Cal Fire). שתי השריפות משתוללות במרחק של מיילים ספורים זו מזו, והן מחריבות את השטח מה-27 ביולי.

השריפות האלו עקפו בדירוג השריפות הגדולות את שריפת "תומאס" שכילתה יותר מ-280 אלף אקר של יער בשנה שעברה במחוזות ונטורה וסנטה ברברה. 

באזור מחוזות אורנג', סן ברנרדינו וריברסייד סובלים מהעשן שמגיע ממוקדי השריפה והתושבים הוזהרו לגבי איכות האוויר. האזהרה הזאת צפויה להתרחב לאזורים נוספים היום.

תושבים שנמצאים באזורים הסמוכים לשריפות וזקוקים למידע נוסף יכולים להתקשר לקו המידע במספר 714-628-7085.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE