הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבחירות המיוחדות באוהיו: הרפובליקנים חוגגים את הנצחון, הדמוקרטים שמחים על ההישג
אמנם הפער קטן מאד ועדיין אין הכרזה רשמית על מנצח, אבל טרוי בולדרסון כבר חוגג את כניסתו לקונגרס. מהצד השני, הדמוקרטים שואבים עוד עידוד לקראת נובמבר

בחירות האמצע מתקרבות והבחירות המיוחדות שהתקיימו באוהיו אתמול לא מבשרות טובות למפלגה הרפובליקנית. המועמד הרפובליקני אמנם הכריז על ניצחון במחוז השמרני ששולח רק רפובליקאים לקונגרס כבר יותר משלושים שנה, אבל רוב גופי התקשורת עדיין לא מוכנים להכריז על מנצח בטענה של "צמוד מדי כדי להכריע". 

כרגע הפער בין השניים עומד על פחות מאחוז אחד, עם יתרון קל לטובת בולדרסון. היתרון הזה יכול להשמט בקלות לאחר ספירה של קולות מהצבעה מוקדמת ומקלפיות נוספות שטרם נדגמו (provisional ballots).גם ספריה חוזרת, אם החלטה כזאת תתקבל, עלולה לטרוף את הקלפים ולהעביר את הכסא לידיו של דני אוקונר מהמפלגה הדמוקרטית. מי שלא יבחר, יכהן כקונגרסמן מטעם המחוז ה-12 של אוהיו למשך 3 חודשים בלבד, אז יערכו שוב בחירות על המושב הזה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בולדרסון ואוקונר. מירוץ צמוד במיוחד

הסנאטור המקומי מאוהיו, טרוי בולדרסון, נהנה מתמיכה של הנשיא טראמפ לאורך הקמפיין. ברגע האחרון ולאור הסקרים הצמודים, הנשיא אפילו השתתף בעצרת מיוחדת וקרא לתושבים לצאת ולהצביע עבור בולדרסון. עם כל הרוח הגבית הזאת, התוצאה מול דני אוקונר נראית מאכזבת במיוחד. 

המפלגה הרפובליקנית השקיעה כמות גדולה של כספים על הבחירות במחוז -  4 מיליון דולר. הם אפילו תקפו את היריב הדמוקרטי, אוקונר, בן 31 בלבד (הצעיר ביותר שהתמודד במחוז אי פעם) בטענה שהוא בובה של ננסי פלוסי - למרות שאוקונר אמר באופן מפורש שהוא לא יתמוך בה להנהיג את בית הנבחרים, אם יהיה רוב דמוקרטי.

מי שלא רק בטוח בניצחון אלא אפילו לוקח עליו קרדיט הוא הנשיא טראמפ. בציוץ שלו מהבוקר הוא מברך את בולדרסון על הניצחון וכותב: "כשהחלטתי להגיע לאוהיו, המצב של בולדרסון היה לא טוב… אחרי הנאום שלי בשבת היה שינוי לטובה. הנצחון של טרוי הוא נצחון אדיר בשנה קשה. הוא ינצח בגדול גם בנובמבר".

טראמפ. לוקח קרדיט

אבל חגיגות יש לא רק אצל האדומים, גם הדמוקרטים רואים בתוצאה שהשיג אוקונר - בין אם יזכה במושב בסוף או לא - כהישג אדיר. לתחושתם, הוא מרמז על בואו של "הגל הכחול" שבמפלגה מצפים שישטוף את ארצות הברית בנובמבר. ראש הועידה הדמוקרטית, טום פרז, אמר אמש כי המפלגה ערוכה למאבק במאה הימים הקרובים. "הצבנו אנשים מצוינים כמועמדים, כל הגופים של המפלגה נחושים לנצח"  לדבריו, הדמוקרטים משקיעים משאבים רבים בלעודד אזרחים רבים לצאת ולהצביע בנובמבר.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE