הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: המדינה והתושבים הגיעו לפשרה עם החברה שגרמה לדליפת המתאן החמורה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית
לפי ההסדר, סכום של כ-120 מיליון דולר יועבר למדינה, למחוז ולישובים שנפגעו מדליפת הגז המסוכן. חלק מהסכום יושקע בשיפור הניטור ואיכות הסביבה

מדינת קליפורניה הגיעה להסכמה על הסדר פיצויים בתביעה שהגישו יחד עם מספר מחוזות וישובים נגד חברת Southern California Gas Co. שאחראית לדליפת גז המתאן הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.  לפי הפשרה, בתמורה ל119.5 מיליון דולר, התובעים יסירו את דרישותיהם נגד החברה בעניין הדליפה. 

חברת הגז הסכימה גם להמשיך ולנטר את איכות האוויר באזור מאגר הגז באליסו קניון ולהעסיק מומחה חיצוני בלתי תלוי שיוודא את תקינות הממצאים ואת הבטיחות באתר. חלק מהסכפים יועברו לפרויקטים ממשלתיים להגנת הסביבה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבאר הבעייתית. החברה כשלה לדווח לשלטונות על התקלה

הפרשה החלה בשנת 2015, כשבאר סדוקה במתקן ליד פורטר ראנץ' החל לפלוט גז מסוג מתאן. הדליפה התגברה והפכה להיות לדליפה הגדולה ביותר בארצות הברית כולה אי פעם. זה לקח כמעט ארבעה חודשים לאטום את הבאר ולהפסיק את הדליפה.

משפחות בפורטר ראנץ', באליסו קניון ובישובים אחרים החלו להתלונן על בעיות בריאותיות שונות. בין השאר הם סבלו מבחילות, כאבי ראש ודימום מהאף. על מנת להמנע מסיכונים מיותרים, הרשויות החליטו על פינוי של אלפים מבתיהם.

בעקבות הדליפה, גם התושבים וגם הרשויות נקטו בצעדים נגד חברת הגז. חלק מהתושבים טוענים כי הם עדיין סובלים מהשלכות הארוע על בריאותם ואיכות חייהם. התובע הכללי של קליפורניה האשים את החברה בהפרה של חוקי הבטיחות ובכך שכשלו להודיע לרשויות, כשהבינו שישנה סכנה.

בשנת 2016 חברת הגז שילמה 4 מיליון דולר פיצויים בתביעה שהגיש התובע של מחוז לוס אנג'לס. בתביעה הוכח כי החברה לא הודיעה לרשויות על המתרחש. כחלק מההסכם בתביעה ההיא, הוסכם גם על התקנת אמצעי בטיחות חדשים שיתריעו במקרה של דליפה נוספת.

הנתבעים. יאלצו לשפר את הניטור בבארות

בשנה שעברה Southern California Gas Co שילמה סכום של 8.5 מיליון דולר במסגרת פשרה עם הרשות לניהול איכות האוויר בחוף הדרומי (South Coast Air Quality Management Distric). ההסדר הזה זכה לביקורת חריפה מצד נציגי פורטר ראנץ' שכינו אותו "נמהר ובלתי מספיק".

גורמים מקצועיים רשמיים בקליפורניה סבורים ששחרור של 109,000 טון רבוע של גז מתאן - גז שגורם לאפקט החממה - מחק חלק מההישגים של המדינה בהורדת זיהום האוויר בתחומה. בוועדה לטיפול בזיהום אוויר בקליפורניה דורשים שחברת הגז תממן פרויקטים שיסייעו להקל על הפגיעה הקשה באיכות הסביבה שנגרמה בעקבות הדליפה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE