הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טסלה צפויה להיחקר על ידי הרשות לניירות ערך
ציוץ של היו"ר והמנכ"ל אילון מאסק שגרם לזינוק במחיר מניית יצרנית הרכב עלול להוביל לחקירה בחשד למניפולציה בשווקים

יצרנית הרכב החשמלי טסלה צפויה לעמוד במוקד בדיקה של הרשות לניירות ערך (SEC) בעקבות ציוץ של יושב הראש והמנכ"ל אילון מאסק שהתייחס למחיר המניה ולאפשרות של יציאה מהמסחר. מאסק עצמו עלול לעמוד בפני אישומים פליליים ואזרחיים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק. צילום: GettyImages

מאסק כתב אתמול (שלישי) כי הוא שוקל לקנות את כל מניות טסלה הנסחרות כעת בבורסה לניירות ערך בוול סטריט כאשר מחיר המניה יגיע ל-420 דולר ובכך להוציאה מהמסחר ולהפכה פרטית. עוד כתב מאסק כי כבר יש לו מימון מובטח לרכישה זו. ההכרזה הריצה את מחיר המניה לכמעט 390 דולר, לאחר שנע בימים האחרונים בין 340-350 דולר למניה. לזינוק זה כשלעצמו יש השלכות משמעותיות, בעיקר נגד משקיעי שורט שהימרו על ירידה במחיר המניה.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי ה-SEC כבר פתחה בבדיקה ראשונית של משמעות ההודעה. הרשות תחפש הוכחות כי למאסק אכן יש את המימון הנדרש לעמוד בהצהרתו, שאם לא כן ניתן יהיה לפרש את דבריו כהרצת מניות והטעיית משקיעים. הוראות ה-SEC דורשות כי הכרזה על רכישה או מכירה של מניות יחייבו הוכחה שיש בידי החברה את האמצעים לבצע את העסקה. 

עוד בנושא:

* ערב הסעודית השקיעה שני מיליארד דולר בטסלה

* טסלה: המניה מזנקת למרות הפסדים עצומים

* דרום קליפורניה: מכונית טסלה התנגשה בבית עסק

טסלה לא הציגה כיצד תספק את 71 מיליארד הדולר הנדרשים כדי להפוך את החברה לפרטית ולהוציאה מהמסחר. גורמים בוול סטריט ששוחחו עם CNBC גם לא ידעו מה מקור הכסף, כשישנה אפשרות שלמאסק מימון ממקום אחר. תרחיש זה לא נראה אפשרי בהתחשב בהיקף העסקה שתחייב התגייסות של מספר בנקים.


טסלה מודל S

יושב ראש ה-SEC לשעבר הארווי פיט אמר ל-CNBC כי "מאסק טוען שיש מקור ספציפי למימון העסקה וזה חייב להיות נכון. הוא גם טוען שיש סכום ספציפי שמיועד לביצוע העסקה, וזה חייב להיות נכון. אם לא, גם אם לא מדובר במניפולציה במחיר המניה, זו יכולה להיחשב מרמה. מאסק נמצא כאן בשני אזורים בעייתיים". לדברי פיט, אם מאסק לא התכוון ברצינות לדבריו, הוא עלול לעמוד בפני אישומים פליליים, כמו גם תביעות אזרחיות של משקיעים שנפגעו מהשפעת דבריו על מחיר המניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE