הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לילה אדום בגבול ישראל-עזה: יותר מ-180 רקטות נורו מהרצועה, אזרחית זרה נפצעה קשה
האלימות בין ישראל לחמאס מסלימה, והחשש הוא כי העימות יהפוך למבצע צבאי של ממש. בצה"ל שוקלים לפנות ישובים כדי להגן על התושבים

הסלמה בעימותים בין ישראל לחמאס: יותר מ-180 רקטות שוגרו ביממה האחרונה מרצועת עזה אל תוך ישראל. בתגובה, כוחות של צה"ל תקפו יותר מ-150 יעדים ברצועה. 23 בני אדם פונו לבתי החולים, בהם אזרחית זרה שנפצעה באורח קשה מפגיעת רקטה. 15 מהפצועים שוחררו במהלך הלילה לביתם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד הפצועים מפונה לבית החולים


רוב הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, אך כמה מהן פגעו בשטחי יישובים באזור עוטף עזה, ואחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית חוף אשקלון, ואחרת פגעה במפעל במועצה האזורית שער הנגב.

"אנחנו קרובים למערכה", הזהיר גורם בכיר בצה"ל, וציין כי ישנה אפשרות לפינוי ישובים סמוכים לגבול בעקבות הירי. דובר צה"ל פרסם הודעה בשם גורם צבאי בכיר, לפיה ״אנחנו אחרי לילה של תקיפה נרחבת. מעל 140 מטרות בכל הרצועה מכל הסוגים והמינים: אתרי ייצור מפעלי בטון, פירים של מילוט ומתחמים רבים. האופן בו הדברים הולכים להמשך הוא משמעותי, חמאס יבין בשעות הקרובות, כמו בחודשים האחרונים, שלא בטוח שזה הכיוון שהוא רוצה לבחור בו״

גורמים פלסטינים מדווחים כי שלושה בני אדם נהרגו במתקפות של צה"ל: פעיל חמאס, אישה הרה ובנה הפעוט. לפחות חמישה בני אדם נפצעו בצד הפלסטיני של הגבול.

שר האנרגיה וחבר הקבינט יובל שטייניץ אמר בראיון לרדיו כי "אנחנו לא ששים למלחמה, ולא מעוניינים בעימות נרחב יותר, אך זה עלול לקרות מכיוון שאנחנו לא מוכנים לוויתורים מול חמאס". הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס בשעות הקרובות כדי לדון במצב באזור עוטף עזה.


אתר נפילת רקטה בשדרות


ההסלמה החלה לאחר שגורמים בשני הצדדים שוחחו על התקדמות אפשרית בניסיון של האו"ם ושל מצרים לתיווך בשיחות להפסקת אש, במטרה לסיים את האלימות הגואה בחודשים האחרונים, ולצמצם את האסון ההומניטרי שבתוך רצועת עזה.

אזעקות "צבע אדום" נשמעו כמעט בלי הפסקה במהלך הלילה בעיר שדרות וביישובים נוספים הסמוכים לגבול, ותושבים רבים שהו במהלך הלילה בחדרים הממוגנים.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי האשים את ישראל בהסלמה בכך שהיא חיסלה שני חמושים של חמאס בצפון רצועת עזה ביום שלישי. על פי דיווחים מאותו אירוע, ככל הנראה החמושים ביצעו ירי לתרגול שלא היה מכוון אל ישראל. עם זאת, דובר של צה"ל מסר כי אחד החמושים ביצע ירי לכיוון הכללי של הגבול עם ישראל.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב פרסם במהלך הלילה הודעה ולפיה הוא "מודאג ביותר מההסלמה האחרונה באלימות בין עזה לישראל, ובעיקר מירי הרקטות אל יישובים בדרום ישראל". לדבריו, האו"ם מעורב יחד עם מצרים בניסיון חסר תקדים למנוע עימות נרחב יותר, אך הזהיר כי "המצב עשוי להידרדר במהירות - עם תוצאות הרסניות לכולם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE