הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית הנבחרים של מערב וירג'יניה יצביע על הדחת כל ביהמ"ש העליון של המדינה
בית המשפט העליון של מערב וירג'יניה הוא ייחודי ברחבי ארה"ב בכך שיש לו סמכות מוחלטת לקבוע את תקציבו. אבל בעוד הכלל הזה לא חדש, רמת החוצפה של השופטים הנוכחיים שברה כל שיא. זוכרים את פרשת הרהיטים במעון רה"מ בירושלים והעברתם למעון הפרטי? אז כזה, רק לא רהיטי גן חדשים אלא ריהוט משרדי היסטורי ויקר מאד - ועוד פרשיות שישאירו אתכם פעורי-פה

ביום שלישי נקטה ועדת המשפט של בית הנציגים במדינה מערב וירג'יניה צעד דרסטי מאין כמותו. המחוקקים בוועדה אישרו להעביר להצבעה של מליאת בית הנציגים הצעה להדיח כל אחד ואחת מארבעת חברי בית המשפט העליון של המדינה (יש חמישה מושבים בביהמ"ש הזה, אבל אחד עומד ריק).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חמשת החצופים. באמצע: זה שהיתה לו הבושה להתפטר. עומד מימין: זה שעשה מהמקפצה (צילום: ג'קסון פרס)



הצעת ההדחה כוללת 14 סעיפים: שניים נגד השופטת בת' ווקר, ארבעה נגד נשיאת בית המשפט מרגרט וורקמן והשופטת רובין דייויס, ושמונה נגד השופט אלן לאורי. על פי העיתון צ'רלסטון גאזט-מייל, האישומים נגד השופטים כוללים "מנהל פסול, שחיתות, חוסר יכולת, הזנחת התפקיד ופשעים חמורים".

האישומים נובעים מסדרה של פרשות בהן נטען כי השופטים השתמשו בכוחם שלא כדין כדי להוציא את כספי משלמי המסים של המדינה למימון אורח חיים מפואר. מערב וירג'יניה היא היחידה בין מדינות ארה"ב שלבית המשפט העליון שלו יש סמכות מוחלטת לקבוע את תקציבו-הוא - סמכות שהשופטים ניצלו ללא רסן.

מן הראיות עולה כי השופטים הוציאו מאות אלפי דולרים על ריהוט יוקרתי ושיפוצים מפוארים. הסכום הכולל ששולם על שיפוץ משרדו של דייויס עלה על 500 אלף דולר - מתוכם 28 אלף רק על שטיחים. לאורי, מצידו, מואשם גם בשימוש פסול בכלי רכב של המדינה לצורך נסיעותיו הפרטיות למוסדות אקדמיים - ואז חייב את המוסדות הללו על הוצאות הנסיעה על אף שהמדינה כבר שילמה עבורן.


"מה כבר עשיתי?" השופט "הנכבד" אלן לאורי, שכל-כך הגזים עד שהסתבך עם ה-FBI (צילום: WVnews)



עוד? הסיפור הבא אולי יישמע לכם מוכר: הוא העביר לביתו ריהוט היסטורי ויקר-ערך ממשרדו, השייך כמובן למדינה, - וגם את ההעברה ביצע על חשבון משלם המסים, תוך שימוש בחברה העובדת עבור המדינה בחוזה שנתי. 

לסיום, הוא חייב את המדינה על הוצאות הנסיעה והשהייה שלו במהלך מסע החתימה שלו על ספר (לא עלילתי) שכתב על השחיתות הפוליטית במדינה - וגם אלאניס מוריסט תאשר לכם שזה די אירוני. עוד טרם הליכי ההדחה, לאורי מושעה כרגע ללא שכר מתפקידו והוא ניצב בפני למעלה מתריסר אישומים פדרליים של הונאה, הדחת עדים, ושקרים לחוקרים פדרליים.

אם תאושר הצעת ההדחה בשני בתי המחוקקים של המדינה, יהיה המושל הרפובליקני ג'ים ג'סטיס רשאי למנות הרכב זמני חדש לגמרי מתוך רשימת מועמדים שיאושרו בידי ועדת המדינה למינוי מושבי שיפוט ריקים. אגב ריקים, נכון מושב אחד בבית הדין הזה עומד ריק? ישב בו אחד בשם מניס קצ'ום, שמעורב גם הוא בחגיגת הבזבוזים והשחיתויות - פשוט הוא היה לו קמצוץ של בושה וטעם טוב להתפטר לפני שיודח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE