הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הציוצים: שתי תביעות הוגשו נגד טסלה ואילון מאסק
לאחר שטען כי יש לו את הכסף לרכוש את החברה ולהפוך אותה לפרטית, שתי תביעות טוענות כי הוא מנסה להרוס את המשקיעים לטווח הקצר, וכי הוא הפר חוקים פדרליים

חברת טסלה, והמנכ"ל שלה אילון מאסק נתבעו אתמול (שישי) בשתי תביעות שונות, בידי משקיעים שטוענים כי החברה הונתה אותם, בין השאר על ידי הצעתו של מאסק להפוך את החברה לפרטית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם ישלם על הציוצים שלו? אילון מאסק


התביעה הוגעה שלושה ימים לאחר שמאסק הפתיע את המשקיעים כשפרסם בטוויטר הודעה לפיה הוא עשוי להפוך את החברה לפרטית בעסקה בגובה של 72 מיליארד דולר, שתתמכר את החברה ב-420 דולר למניה, וכי מימון העסקה כבר הובטח.

באחת התביעות, התובע יצחק קלמן אמר כי הציוצים של מאסק היו מטעים ושקריים, וכי יחד עם הכישלון של טסלה לתקן את הציוצים, מדובר ב"מתקפה גרעינית" שנועדה "להרוס לחלוטין" את המשקיעים לטווח קצר.

התביעות, שהוגשו בידי יצחק ובידי ויליאם צ'מברליין, טוענות כי מאסק וטסלה ניפחו באופן לא אמיתי את השווי של החברה ושל מניותיה, והפרו חוקים פדרליים.

טסלה לא הגיבה לידיעה.

השבוע פורסם כי יצרנית הרכב החשמלי צפויה לעמוד במוקד בדיקה של הרשות לניירות ערך (SEC) בעקבות ציוץ של יושב הראש והמנכ"ל אילון מאסק שהתייחס למחיר המניה ולאפשרות של יציאה מהמסחר.

ההכרזה של מאסק בנוגע לרכישת החברה הריצה את מחיר המניה לכמעט 390 דולר, לאחר שנע בימים האחרונים בין 340-350 דולר למניה. לזינוק זה כשלעצמו יש השלכות משמעותיות, בעיקר נגד משקיעי שורט שהימרו על ירידה במחיר המניה.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי ה-SEC כבר פתחה בבדיקה ראשונית של משמעות ההודעה. הרשות תחפש הוכחות כי למאסק אכן יש את המימון הנדרש לעמוד בהצהרתו, שאם לא כן ניתן יהיה לפרש את דבריו כהרצת מניות והטעיית משקיעים. הוראות ה-SEC דורשות כי הכרזה על רכישה או מכירה של מניות יחייבו הוכחה שיש בידי החברה את האמצעים לבצע את העסקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE