הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין: "קשרי המסחר שלנו עם איראן לא פוגעים באף מדינה"
משרד החוץ הסיני הגיב להודעת וושינגטון לפיה חברות שעושות עסקים עם איראן לא יוכלו לפעול בארצות הברית. "רק דו שיח יוביל לפיתרון"

הקשרים של סין עם איראן בתחומי העסקים והאנרגיה לא פוגעים באינטרסים של אף מדינה אחרת. כך הודיע משרד החוץ הסיני, לאחר שטראמפ טען כי חברות שעושות עסקים עם איראן לא יוכלו לפעול בארצות הברית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סין בוחרת צד? דגלים של הרפובליקה האיסלאמית


סין כבר הגנה על יחסיה המסחריים עם איראן כפתוחים ושקופים, כאשר ארצות הברית הטילה השבוע מחדש את העיצומים על טהרן בעקבות הפרישה של וושינגטון מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015.

בהודעה שפרסם הלילה (שישי) משרד החוץ בבייג'ינג, מתח המשרד ביקורת על ההתנהלות החד-צדדית של וושינגטון, והגן על היחסים עם איראן: "במשך זמן רב, לאיראן ולסין יש שיתוף פעולה עסקי פתוח ושקוף בנושאי מסחר ואנרגיה. מדובר בעניין הגיוני, הוגן וחוקי".

לדברי המשרד, היחסים עם איראן "לא מפרים את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם או את ההבטחה של סין לעמוד בהגבלות הבינלאומיות. זה גם לא פוגע באינטרסים של אף מדינה אחרת, ויש לכבד ולהגן על היחסים האלה".

לדברי המשרד, "רק דו שיח ומשא ומתן הם הדרך לפתור את הנושא".

סין היא הלקוחה הגדולה ביותר בתחום הנפט, והיא רוכשת כ-650 אלף חביות ביום מטהרן. מדובר בשבעה אחוזים מייבוא הנפט לסין. מדובר בעסקאות בגובה של כ-15 מיליארד דולר בשנה, לפי מחירי הנפט הנוכחיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE