הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אירן מאיימת על ארה"ב? האמריקאים דווקא חוששים יותר מרוסיה
דווקא יום אחרי המסר שאיראן שלחה לוושינגטון עם הניסוי של הטיל הבליסטי, נמצא כי האמריקאים רואים את רוסיה כאיום גדול יותר לפי שורה של סקרים שנערכו לאחרונה

מלבד צפון קוריאה שתי המדינות שמעסיקות את ממשלת ארה"ב הכי הרבה הן איראן ורוסיה. בעוד שהיחסים של טראמפ עם פוטין וממשלתו הם די חמימים, מסתבר שהאזרח האמריקאי לא מייחס לכך חשיבות גדולה מדי ומביע חשש מהאיום שרוסיה עלולה להציג בפניו. דווקא איראן שהיחסים של ממשל טראמפ איתה ממש לא חמים נחשבת בפני האמריקאים לאיום קטן יותר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגלי ארה"ב, רוסיה ואיראן (vestnikkavkaza)


מגוון סקרים של חברת המחקר Ipsos שפורסמו היום מצביעים כי המגמה השתנתה בשלוש האחרונות כאשר מספר האמריקאים החוששים מרוסיה עלה והמספר של אלה החוששים מאיראן ירד. ההפרש אמנם לא גדול אך עדיין יכול להיחשב כמפתיע כאשר 71 אחוזים מהנשאלים הביעו חשש מרוסיה לעומת 67 אחוזים שציינו כי איראן מציבה סיכון בינוני, רציני או מיידי עבור ארה"ב.

פרסום הסקרים מגיע יום אחד בלבד לאחר ערכה ניסוי בטיל בליסטי שנועד ככל הנראה לשלוח מסר ברור לוושינגטון, בעקבות חידוש הסנקציות על טהרן. לפני כשלוש שנים, כמה חודשים לפני חתימת הסכם הגרעין עם איראן, נערך סקר שקבע אז כי 75% מתושבי ארה"ב חשים מאוימים מאיראן לעומת 67% שהציבו את רוסיה כאיום המרכזי.


פוטין נראה מודאג, האמריקאים דווקא מביעים חשש ממנו (צילום: גטי אימג'ס)


למרות כל מה שנכתב עד עכשיו כנראה שעדיין תלוי את מי ומתי שואלים מכיוון שסקר שנערך ביוני האחרון, כחודש לאחר שטראמפ החליט לסגת מהסכם הגרעין של אובמה ולהטיל סנקציות על איראן, קבע כי 73% רואים באיראן כמדינה המאיימת יותר לעומת 71% שבוחרים ברוסיה כמדינה הפחות פופולרית מבין השתיים.

ובמי האמריקאים מאמינים שיכול להתמודד טוב יותר עם האיומים המגיעים מרוסיה ואיראן? אז גם בפוליטיקה הסקרים עסקו כאשר עוד סקר שנערך לפני כחודש ע"י Ipsos קבע כי הציבור האמריקאי בחר במפלגה הרפובליקנית כזו שיש לה את התוכנית הטובה יותר להתמודדות עם איראן עם 34% אחוזים מהקולות, לעומת 28% שסברו כי לדמוקרטים יש את היכולת להתמודד עם האיום האיראני בהצלחה גדולה יותר.


איראנים שורפים את דגל ארה"ב. פחות מדאיגים את האמריקאים (צילום: AP)


אגב רפובליקנים ודמוקרטים, תומכים של שני הצדדים הצביעו בעד טראמפ בסקר נוסף שנערך בתחילת החודש הנוכחי. 39% מכל הנשאלים השיבו כי הם מרוצים מהדרך בה טראמפ מנהל את מדיניות החוץ כאשר מתוך הנתון הזה 78% היו רפובליקנים אך אליהם הצטרפו גם 14% דמוקרטים שדווקא מרוצים מההתנהלות של היריב שלהם.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE