הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חמאס שוב הראה את צבעיו האמיתיים" ארגון הציונים הרפורמים בארה"ב שולח מסר חד
רבי יהושע (ג'וש) ויינברג, נשיא ארגון "ארצה" (ARZA) התייחס לאירועים האחרונים בגבול ישראל-עזה: "אף אומה לא יכולה להרשות התקפות כאלו עליה"

גם מחוץ לגבולות ישראל מתייחסים בכובד ראש להסלמה האחרונה בגבול עזה ומי שייצג היום את דעתם של יהודים רבים בארה"ב היה ראש ארגון "ארצה" (ARZA), הרב ג'וש ויינברג שדיבר גם בשם ארגון ה-URJ (האיחוד ליהדות רפורמית) והפנה אצבע מאשימה ברורה לעבר חמאס: "אין ספק היכן שוכנת האשמה בגל התקיפות החמור ביותר מאז המלחמה בעזה (מבצע צוק איתן) ב-2014".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 ארצה - ארגון ציונים רפורמים בארה"ב


"השבוע הראה חמאס שוב את צבעיו האמיתיים כאשר עשה שימוש ציני ואלים באנשי עזה, אלה שמחפשים תקווה לעתיד טוב יותר". ויינברג דיבר גם על תפקידן של אומות אחרות בסכסוך הישראלי פלסטיני, כולל ארה"ב: "הטרגדיה המתמשכת בעזה מחזקת את הצורך בהסכם אזורי הכולל גם מצרים ומדינות ערב נוספות וגם קוראת לארה"ב לקחת את תפקיד המגשר ולסייע במציאת פתרון לסכסוך".

נשיא ארגון "ארצה" התייחס לתקיפות האחרונות של חמאס ששיגר קרוב ל-200 רקטות לשטח ישראל בלילה שבין רביעי לחמישי: "ההסלמה האחרונה צריכה להוות מקור גדול לדאגה בקרב כל מי ששואף להגיע להסכם שלום. עשרות אלפי אזרחים ישראלים נאלצו לרדת למקלטים, אי אפשר לצפות מאף אומה שתרשה התקפות מסוג זה".


רגעים לאחר נפילת אחת מכ-180 רקטות שנורו לישראל בלילה שבין רביעי לחמישי


ארגון "ארצה" הוא חלק מארגון "התנועה הציונית האמריקאית" המונה 21 תנועות שונות חלק ממטרותיו הן חיזוק הקשר בין יהודי ארה"ב וישראל, העמקת ההבנה של החברה הישראלית, עידוד דיאלוג ועשיה קולקטיבית למען הציונות בארה"ב ועוד. ארגון ה-URJ (האיחוד ליהדות רפורמית) הוא הארגון המאגד את כל הקהילות היהודיות הרפורמיות בצפון אמריקה והוא מעריך את מספר תומכיו בלמעלה מ-2 מיליון.

הרב ויינברג שדיבר כאמור בשם שני הארגונים סיים את דבריו במסר לתושבי ישראל וגם לתושבי עזה: "תפילותינו נמצאות עם תושבי הדרום שמצטופפים במקלטים ואנו מתפללים גם עבור תושבי עזה המנוצלים לרעה ע"י חמאס. אנו מבקשים מישראל להמשיך ולהגן על תושביה אך גם לזכור כי בעזה ישנם כאלה המבקשים שום דבר יותר, או פחות, מאשר לחיות בשלום".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE