הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבנק העולמי ינפיק איגרת חוב מבוססת-בלוקצ'יין בסך 73 מיליון דולר
הצעד מהווה הבעת אמון תקדימית-כמעט של כלכלת המיינסטרים בטכנולוגיה המהפכנית העומדת מאחורי מטבעות הקריפטו, כגון הביטקוין ודומיו. לטכנולוגיה יש את הפוטנציאל להפחית עלויות של עסקאות פיננסיות ולהוזיל את הנפקתם של מכשירים פיננסיים כמו איגרות חוב

הבנק העולמי צריך סיוע בגיוס כספים, והוא פונה לטכנולוגיית הבלוקצ'יין כדי לקבל סיוע. גוף ההלוואות הבינלאומי מתכנן להנפיק את מה שהוא מכנה איגרת החוב הגלובלית מבוססת-הבלוקצ'יין הראשונה. הצעד יהווה הבעת תמיכה ראויה לציון מצד המיינסטריים בטכנולוגיה המתפתחת, שעומדת מאחורי מטבעות הקריפטו דוגמת ביטקוין. הבלוקצ'יין משמש כתיעוד אלקטרוני של עסקאות פיננסיות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בהתחלה התעלמו ממנו, אחרי זה צחקו עליו... ואז דילגו על להילחם וקופצים ישר ל"בסוף הוא מנצח"? 



הבנק העולמי שכר את קומונוולת' בנק האוסטרלי לנהל את איגרת החוב, האמורה לגייס עד 100 מיליון דולר אוסטרלי (73 מיליון דולר ארה"ב). האיגרת מכונה "מכשיר החוב החדש המוצע בבלוקצ'יין" (Blockchain Offered New Debt Instrument) או בראשית תיבות bond-i, במעין מחווה לחוף בונדי המפורסם של סידני.

הבנק העולמי הולך בצעדו זה בעקבות יצרנית הרכב הגרמני דיימלר (המביאה לכם את מרצדס-בנץ), אשר השתמשה בטכנולוגיית הבלוקצ'יין להנפיק סוג של איגרת חוב גרמנית בתוכנית פיילוט אשתקד. לבלוקצ'יין פוטנציאל לפשט במידה עצומה את תהליך הנפקת איגרות החוב, המתבססת במידה עצומה על ניירת פיזית זה 200 שנה. כך הסביר ג'יימס וול, בכיר בנקאות מוסדית בקומונוולת' בנק.


חברת האם של מרצדס עשתה את הפיילוט לרעיון של איגרת חוב מבוססת-בלוקצ'יין



העברת התהליך לבלוקצ'יין יכולה לקצץ בהוצאות ולזרז את הסחר הן עבור המנפיקים והן עבור משקיעים. "יש לזה פוטנציאל לחולל מהפכה בשווקי ההון", אמר וול ל-CNN. "הבנק מבצע ניסויים בטכנולוגיה הזו במהלך השנים האחרונות".

בלוקצ'יין מושך עניין מבנקים מרכזיים וחברות הייטק כגון פייסבוק ואיי.בי.אם. הוא מאפשר לעסקאות להיערך במהירות בין שני אנשים ללא התערבות או שליטה מצד שלישי, דבר המבטיח אבטחה משופרת והוצאות עסקה מופחתות.


גם הם בעניין



באוסטרליה מתכננת הבורסה הלאומית לעבור לשיטת סחר מבוסס-בלוקצ'יין במלואה לסליקת עסקאות ויישובן עד סוף 2020. הבנק העולמי, המספק הלוואות למדינות מתפתחות, מנפיק על פי נתוני הארגון אגרות חוב בסך של בין 50 ו-60 מיליארד דולרים בשנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE