הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבטחת הבחירות כה חלשה שילד בן 11 מסוגל לשנות את תוצאות הבחירות המוצגות לציבור תוך 10 דקות
כך הוכח בכנס ההאקינג "דפקון" שנערך בסוף השבוע בלאס וגאס, כשאמט ברואר הצעיר פרץ להעתק של אתר מזכיר המדינה של פלורידה ושינה את תוצאות הבחירות המוצגות לציבור. התאחדות מזכירי המדינה בתגובה: אלה לא תוצאות האמת והאתר לא מחובר למסד הנתונים של תוצאות האמת. מארגני הכנס: נכון, אבל דיווח שגוי באתר מזכיר המדינה עלול ליצור תוהו

אבטחתן של מערכות ההצבעה ברחבי ארה"ב ספגה מכה נוספת בכנס ההאקינג "דפקון" שנערך בסוף השבוע בלאס וגאס. באחד הסשנים השתתף ילד בן 11, שבשל גילו הצעיר נדרשו לו עשר דקות תמימות כדי לפרוץ העתק של אתר מזכיר המדינה של פלורידה ולשנות את תוצאות בחירות המוצגות בו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"כל-כך קל שילד יכול לעשות את זה" (אילוסטרציה: HackRead)



הילד, אמט ברואר שמו, השתתף באירוע בכנס המכונה "כפר ההאקינג למכונות הצבעה", בו מנסים ילדים מגיל שמונה ומעלה לפרוץ להעתקי אתרים ולשנות את המידע בהם. "האתרים האלה כל-כך קלים [לפריצה] שלא יכולנו לתת אותם להאקרים בוגרים - הם היו צוחקים לנו בפנים", אמר ג'ייק ברון, לשעבר איש הקשר של הבית הלבן למשרד לביטחון המולדת בראיון ל-ABC. ברון, אחד ממארגני הכנס, אמר שההאקרים הילדים הוזמנו כי "זה היה בזבוז של זמן להראות מומחים פורצים לאתרים האלה".

ההתאחדות הלאומית של מזכירי המדינות הוציאה הצהרה אשר הטילה ספק בכך שאירועי "כפר ההאקינג" משקפים תמונה ריאליסטית של תרחיש פריצה אמיתית למערכות הללו. בהודעתה התייחסה התאחדות מזכירי המדינה לתרגילים בהן פרצו משתתפי כפר ההאקינג למכונות ההצבעה עצמן, וטענה כי הפריצה במסגרת אירוע ההאקינג אינה דומה לניסיון לפרוץ למערכות בתנאי אמת.


"אם היינו נותנים את זה להאקרים בוגרים, הם היו צוחקים לנו בפנים". ג'ייק ברון, ממארגני כנס דפקון (צילום: CNN)



גם חברת ES&S, המייצרת מכונות הצבעה למדינות ברחבי ארה"ב, שלחה לבעלי המניות שלה אימייל כדי להרגיע אותם ש"אמצעי האבטחה הפיזיים שלנו מונעים כל אפשרות לגישה לא-מאושרת". באשר לעניין אתר מזכיר המדינה שנפרץ תוך 10 דקות, אמרה ההתאחדות כי האתרים הללו אינם מחוברים למסד הנתונים בו נספרים נתוני האמת של הבחירות, ומה שהחליפו הפורצים הם רק התוצאות הלא-רשמיות המוצגים לנוחות הציבור.

ניקו סל, אחד ממייסדי המלכ"ר r00tz Asylum, המלמד ילדים להיות האקרים ואשר סייע בארגון האירוע, אמר שילדה נוספת, בת 11 אף היא, הצליחה לחדור לאותו אתר של פלורידה ולבצע בו שינויים תוך 15 דקות. הילדה שילשה את מספר הקולות ב"בחירות" שדומו באתר המועתק.


תנו לו 10 דקות, והוא גונב לכם את הבחירות - או לפחות מחולל בהן בלגאן אדיר. אמט ברואר (צילום: UNWIRE)



בנוגע לתגובת התאחדות מזכירי המדינה אמר סל כי "זה מוכיח שהם לא לוקחים את העניין ברצינות. ילדים בגיל הזה לא אמורים להיות מסוגלים לפרוץ מערכות כאלה תוך פחות מחצי שעה. נכון שאלה לא תוצאות האמת, אבל אלה התוצאות שמוצגות לציבור וזה עלול ליצור תוהו מוחלט".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE