הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניצחון האיכות על המגוון: ההמלצה לאכול מגוון מזון רחב כבר לא רלוונטית
חכם סיני אומר: הגיוון הוא לאנשים חסרי ביטחון. כעת אפילו בוצע מחקר שתומך בכך ומעודד אנשים להיצמד למזון איכותי בעל ערכים תזונתיים גבוהים במקום למגוון מזונות בכמויות גדולות

במשך עשרות שנים, עודדו מומחים לתזונה אכילת מגוון רחב של מזונות, על מנת להבטיח שהתפריט יכלול את כל המרכיבים הדרושים לשמירה על בריאות תקינה. אך השבוע, טענו בפאנל מומחים, כי נראה שההמלצה הזו מיושנת.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוקרים התחרטו וממליצים להצמד לתזונה איכותית, במקום לתזונה מגוונת

ההמלצה לצרוך מגוון רחב של מזונות נמצאת בהנחיות התזונתיות של הממשל האמריקני. היא מתבססת במידה רבה על מחקרים ישנים, שנערכו בקרב אוכלוסיות בעלות הכנסה נמוכה. המחקרים מצאו, כאמור, כי מגוון רחב של מזונות יכול לסייע במניעת חוסר בערכים תזונתיים.

למרות זאת, כיום, כשהאוכל זמין בשפע ונרשמים פחות מקרים של תת תזונה, העצה הזו עלולה להפוך לרלוונטית פחות. כך סבורים מומחים מהאגודה האמריקנית לבריאות הלב. שם בדקו את העובדות האחרונות שמאחורי ההמלצה. מסתבר, שממחקרים מסוימים עלה, כי אנשים שהדיאטה שלהם הכילה את מגוון המזון הרחב ביותר נטו לאכול מזונות מזינים רבים, כגון דגים, פירות וירקות. אך בו זמנית, הם נטו לאכול מזונות רבים שמזיקים לבריאות, כגון חטיפים, משקאות מוגזים וממותקים, דגנים ומזונות מעובדים אחרים.

המחקר מצא קשר בין צריכת מגוון מזונות רחב יותר לבין צריכת קלוריות גבוהה יותר הגוררת עליה במשקל. ניסויים קליניים מצומצמים הצביעו על כך, שמגוון רחב יותר של אפשרויות מזון בכל ארוחה נתונה עלול לעכב את תחושת השובע ולהעלות את כמות המזון שאנשים צורכים. הנחיות התזונה הממשלתיות האחרונות, שפורסמו בשנת 2016, מכוונות אנשים לאכול מגוון מזונות ובמיוחד ירקות מכל תת קבוצות המזון.

מזון מגוון גורר צריכה גם של מאכלים שמזיקים לבריאות

עם זאת, החוקרים סבורים, כי אנשים צריכים להתמקד פחות במגוון ויותר באיכות המזון, גם אם זה אומר שהם ממלאים חצי מהצלחת בשניים מהירקות שאוהבים ולהימנע מאחרים. בסופו של דבר כמות גדולה של פירות, ירקות, אגוזים ומזונות אחרים, הם החשובים ולא המגוון.

המומחים מעוניינים להעביר לציבור מסר, לפיו גם אם הדיאטה אינה מגוונת מאוד, כל עוד מתמקדים במזונות בריאים בעלי ערכים תזונתיים גבוהים ומצמצמים בכמויות המזון, ניתן לשמור על בריאות טובה יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE