הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רואים רחוק רואים זקוף: לא תאמינו מה יכול לרפא עיוורון
חוקרים אמריקנים נתנו לחמישה מטופלים עיוורים שתי גלולות ויאגרה מדי יום במשך שנתיים. התוצאות הצביעו על כך שהתרופה יכולה לתקן עיניים פגועות ולהפסיק את אבדן הראייה

קשה להאמין, אך מדענים טוענים, כי גלולות ויאגרה יכולות לסייע בתיקון עיניים פגועות ולגרום לעיוורים לראות. במסגרת מחקר שנערכו על ידי חוקרים באוניברסיטת קולומביה, בניו יורק, נמצא, כי התרופה שמטפלת באימפוטנציה יכולה לעצור את הניוון הקשור בגיל.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקר מצא שמצב כושר הראייה של המטופלים בוויאגרה לא התדרדר

כ-600,000 בריטים מאובחנים עם אבדן ראייה כתוצאה מהניוון הקשור בגיל, מה שהופך את המצב לגורם לעיוורון המוביל בבריטניה. חמישה חולים קשישים עם ניוון הקשור בגיל השתתפו במחקר שנערך בארצות הברית וקיבלו שתי גלולות ויאגרה מדי יום במשך שנתיים. התוצאות הראו, כי התרופה, שהשנה הפכה לזמינה ללא מרשם בבריטניה, עצרה את התדרדרות הניוון הקשור בגיל, אצל ארבעה מתוך חמשת המשתתפים ויצרה שיפור משמעותי בראייה אצל המשתתף החמישי.

לפי החוקרים, הוויאגרה מציעה פוטנציאל משמעותי לשימור הראייה. אך יש לציין, כי המטופלים נותרו יציבים מבחינת כושר הראייה שלהם שלא התדרדר וכי השיפור בראייה נרשם רק בקרב משתתף אחד.

משפרת את זרימת הדם ומשפיעה לחיוב על הניוון שעלול לגרום לעירוון, ויאגרה

החוקרים מציינים, כי נדרשות כמה שנים עד שהניוון הקשור בגיל מופיע, כשהוא משפיע על 90 אחוז מתוך מקרי אבדן הראייה בבריטניה. ישנם מקרים של ניוון שעלול לגרום לעיוורון בתוך פחות משלושה חודשים. המצב מתפתח בדרך כלל אחרי גיל 50 ונגרם כתוצאה מגידול של כלי דם באזור חדש על פני המקולה, אזור קטן בצורה אליפטית בחלק האחורי של העין. מצב זה עלול ליצור צלקת שהורסת את הראייה במרכז העין. הסובלים מהמצב מתקשים לקרוא, לצפות בטלוויזיה ואפילו לזהות פנים.

המחקר מצא, כי הנזק נגרם כתוצאה מההפחתה בזרימת הדם לחלקים חיוניים של רקמת העין. מחקרים קודמים הציעו, כי ויאגרה יכולה לשפר את זרימת הדם. בהמשך לכך בוצע המחקר האחרון, שממצאיו מעודדים, אם כי מדובר במחקר קטן מאוד. על מנת למצוא קשר חזק יותר, יש לבצע מחקרים גדולים יותר, לשם שכפול הממצאים לפני שהוויאגרה אכן תוכל לשמש כטיפול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE