הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
A שם ב-C: אתם יודעים שוויטמינים זה בריא, אך האם אתם יודעים למה?
ויטמינים מהווים רכיב חשוב הדרוש לשמירה על תפקוד תקין של הגוף ועל בריאותו. לכל ויטמין יש תכונות שמסייעות בתהליכים בסיסיים ומרכזיים ובשיפור התפקוד של איברים שונים בגוף

הגוף האנושי דורש כמות נאותה של ויטמינים על מנת שיוכל לתפקד במיטבו. הכמות היומית המומלצת משתנה בין הסוגים השונים של הוויטמינים. ניתן למצוא את ההמלצות על תוויות תוספי הוויטמין. בין הוויטמינים, ישנם כמה שבלעדיהם התהליכים הפיזיולוגיים עלולים להיפגע, כגון ויטמין A.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסייע גם למערכת החיסונית ולמערכת הרבייה. ויטמין A

ויטמין A, הידוע גם בשם רטינול, דרוש לגוף נוכח התכונות נוגדות החמצון שלו והתפקיד שלו בסיוע למערכת החיסונית, לתהליכי גדילה, לראייה ולרבייה. הוויטמין נמצא במוצרי חלב, כבד ותרד. הגוף ממיר את הבטא קרוטן, שמזונות אלה מכילים, לוויטמין A. לכן שילוב של מזונות עשירים בבטא קרוטן בתפריט היומי מומלץ ביותר. גם גזר, ירקות ירוקים ועלים ירוקים נחשבים למקורות מצוינים, עשירים בבטא קרוטן.

גם וויטמין C נמצא בין החיוניים לתפקוד תקין של הגוף. הוא אחד הוויטמינים הנחקרים ביותר, משום שהוא מציע יתרונות רבים, בהם גם הגנה מפני חסרים וכשלים במערכת החיסונית, מחלות עיניים ומחלות לב וכלי דם. הוויטמין מסייע גם במניעת בעיות שלפני הלידה וממלא תפקיד משמעותי בשמירה על העור מפני התקמטות.

מונע קמטים ומשפר את מצב הרוח. ויטמין C

מספר מחקרים הראו, כי ויטמין C מסייע גם בשיפור מצב הרוח ובהפחתת מידת החרדה. כך שלוויטמין יש יתרונות פסיכולוגיים. כמות לא מספקת של ויטמין C יכולה לגרום למצב בריאותי של תת תזונה. מקורות טובים לוויטמין כוללים פירות וירקות. עם זאת, חשוב להישמר מפני צריכה מוגזמת של ויטמין C, משום שהוא עלול לגרום לכאבי בטן, שלשולים, צרבות, בחילות או הקאות, כאבי ראש ונדודי שינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE