הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שופט אישר את העמדתו לדין של הארווי וויינסטין לדין בגין סחר בנשים לזנות
המפיק עטוי-החרפה מואשם כי הזמין אישה למלונו בקאן שבצרפת כביכול כדי לדון בתפקיד, כפה עצמו עליה והבטיח: "הכל יסתדר לך אם תירגעי"

שופט פדרלי במנהטן אישר היום תביעה אזרחית בגין סחר בבני אדם למטרות מין נגד המפיק לשעבר הארווי וויינסטין, העומד במקביל לדין פלילי באשמת אונס ותקיפה מינית. השופט רוברט סוויט אישר את תביעתה של השחקנית המתחילה קיידיאן נובל, הטוענת שהמפיק המצליח ("שייקספיר מאוהב", "ספרות זולה" ועוד רבים) עבר על חוקים פדרליים נגד שינוע בני אדם למטרות מין כשפיתה אותה לבוא לחדר המלון שלו בקאן שבצרפת בהבטחה כוזבת לתפקיד בסרט במטרה לקיים עמה יחסי מין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו ההתעללות השיטתית וארוכת השנים שלו - גם הצרות לא מפסיקות עכשיו. הארווי וויינסטין (צילום: CNN)



ווינסטין ביקש מבית המשפט לדחות את התביעה בטענה שהיא "תרחיב שלא בצדק את החוק הפדרלי נגד סחר בבני אדם למטרות מין לכל פעילות מינית בין בגירים שבה לצד אחד כוח והשפעה עדיפים". וויינסטין גם טען כי טענתה של נובל כאילו ביצע "מעשה מיני מסחרי" אינו חל על המקרה משום שלא הוחלף בין השניים דבר-מה בעל ערך.

על פי התביעה וויינסטין החל לפתות את נובל בלונדון בהבטחה לתפקיד ש"יהיה טוב בשבילך", וכשפגש בה בפסטיבל קאן הזמינה לחדר המלון שלו. שם החל לעסות את כתפיה, הורה לה לצעוד בחדר הלוך ושוב בהדמיה של מבחן בד, ולבסוף תקף אותה בשירותים. כשניסתה להתנגד אמר לה "הכל יסתדר לך אם תירגעי".

בהחלטתו ציין השופט סוויט כי בתי המשפט החילו אף הם תביעות אזרחיות על סחר למטרות מין על "נתבעים שפיתו נשים, תחת תואנות כוזבות, בהבטחות מפליגות למטרות מיניות". השופט ציין כי "הבטחת התפקיד בסרט, הראיון, ההבטחה ש'הכל יסתדר לך אם תירגעי' כולל כאשר כפה עליה לאונן לו, תומכים בפרשנות זו", כתב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE