הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: אמצעים ביטחוניים משוכללים יותקנו בתחנות הרכבת התחתית
סורקים משוכללים יוכלו לאתר כלי נשק ומטענים שמוסתרים מתחת לבגדים - גם בלי להאט את העוברים והשבים. מי שלא יסכים להיסרק - לא יוכל לנסוע ברכבת

לוס אנג'לס הולכת להפוך לעיר הראשונה במדינה שבה יוצבו סורקי גוף מיוחדים בתחנות הרכבת התחתית. הסורקים החדישים יכולים לאתר נשקים ומטענים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הראשונה בבידוק. הסורקים שיוצבו בתחנות הרכבת


מדובר בסורקים ניידים שמקרינים גלים אל העוברים והשבים ומאתר כך דברים חשודים שעלולים להימצא בחפציהם ועל גופם של הנוסעים. הסריקה תעשה בלי להאט את העוברים והשבים. המערכת הזו צפויה להיפרס כבר בחודשים הקרובים. כך הודיע אלכס וויגינס, ראש מחלקת האכיפה ב-MTA של לוס אנג'לס.

המכשירים החדשניים יאתרו מתכות וחפצים שאינם ממתכת. המערכת מסוגלת לזהות אביזרים חשודים ממרחק של 30 רגל, ויכולים לסרוק יותר מאלפיים בני אדם בשעה.

"אנחנו מתמודדים עם איומים מתמשכים על מערכת התחבורה במדינה", אמר ראש תחום הביטחון ברשות, דיוויד פיקוק, "העבודה שלנו להבטיח את ביטחון מערכת התחבורה הציבורית כדי למנוע אירועי טרור במשמרת שלנו".

אתמול (שלישי) הדגימו פיקוק ואחרים את המכשירים החדשים בפעולה. "אנחנו מחפשים בעיקר נשקים שעלולים לשמש באירועים רבי נפגעים", אמר וויגינס, "חגורות נפץ, רובי סער וכדומה. אנחנו לא מחפשים דווקא נשקים קטנים יותר שאין להם אפשרות לגרום לאירוע רב נפגעים".

בנוסף לסורקי הגוף, הסוכנות מתכננת גם לרכוש סורקים נוספים, שנראים כמו מצלמות טלויזיה על חצובה, שיש להם את היכולת להתמקד על חשודים ספציפיים ולשנות זוויות.

"אנחנו רוצים להיות יעילים, ואנחנו צריכים את היכולת שתהיה לנו נקודת מבט קבועה, אבל אנחנו צריכים שתהיה לנו גם את היכולת לנוע בשטח במידת הצורך", הוסיף וויגיניס. "הטכנולוגיות האלה יעניקו לנו דיוק ותגובה מהירה".


מי שלא יסכים להיסרק, לא יוכל להשתמש בשירותי התחבורה


הוא לא ציין מכונות כאלה נרכשו, אך אמר כי הם ייפרסו ברחבי תחנות הרכבת התחתית "בחודשים הקרובים". ככל הנראה, במהלך התקופה הזאת יוכשרו אנשי משטרה ועובדי ה-MTA להשתמש בסורקים המשוכללים.

שלטים שמודיעים על הצבת הסורקים החדשים יותקנו. תהליך הסריקה הוא התנדבותי, אמר וויגינס, אך הוסיף כי מי שלא יסכים לעבור סריקה כזאת - לא יוכל להיכנס לתחנה.

"אני מניח שזה טוב.. זהירות מונעת", אמר אנדי קירש, סטודנט בן 22 שמשתמש בתחבורה הציבורית העירונית. "זה גורם לי להרגיש בטוח יותר. כאזרח, אני חושב שאנחנו לא יודעים מה לחפש או איך לחפש את זה".

לאחר מסיבת העיתונאים, סוכנות התחבורה קיפלה את הסורקים החדשים ופינו אותם מתחנת יוניון סטיישן בעיר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE