הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם סין מתכננת תקיפה צבאית על ארה"ב? בפנטגון סבורים שכן
דרמה גדולה מתפתחת מכיוון בייג'ינג: דו"ח של הפנטגון מזהיר כי צבא השחרור העממי של סין "ככל הנראה מתאמן לקראת תקיפות" אוויריות על ארה"ב ובעלות בריתה כאשר במקביל הועלו גם חששות מהתקדמות תוכנית החלל הסינית

כאילו לא חסרות דאגות לממשל טראמפ, עכשיו צריכים בבית הלבן לפקוח עין גדולה גם על סין לאחר שדו"ח של הפנטגון חשף כי בשנים האחרונות צבא השחרור העממי של סין שקד על שיפור יכולותיו האוויריות במהלך שבוושינגטון חושדים כי נעשה לקראת תקיפה אפשרית על ארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפציצים של חיל האוויר הסיני, חלק מה-PLA, בדרך לתרגול בים סין הדרומי (צילום: AP)


"במהלך שלוש השנים האחרונות, צבא השחרור העממי של סין הרחיב בצורה קיצונית את אזורי הפעולה של המפציצים האוויריים שלו מעל המים תוך כדי שהוא צובר ניסיון באזורים ימיים חשובים והוא ככל הנראה מתאמן לקראת תקיפת מטרות שונות בארה"ב ובמדינות אחרות בעלות בריתה".

הדו"ח הדגיש את ההרחבה המבצעית של צבא השחרור העממי (PLA – People's Liberation Army) המבצע טיסות שהן "לא רק הצגה של יכולות משופרות" אך הוסיף כי עדיין לא ברור מהו המסר שבסין מנסים להעביר. בנוסף לשדרוג היכולות האוויריות שלהם, הפנטגון מדווח כי בסין דואגים להאיץ את התקדמותה של תוכנית החלל שלהם. "צבא השחרור העממי ממשיך לחזק את יכולות החלל הצבאיות שלו למרות התנגדות העם הסיני למיליטריזציה של החלל". 


מזכיר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס (צילום: רויטרס)


עם זאת, ייתכן ולארה"ב תהיה תשובה מוחצת לעניין הזה עם ממשל טראמפ יממש את התוכנית השאפתנית שלו, עליה הכריז מוקדם יותר בחודש הנוכחי, להקים עד שנת 2020 "חיל חלל" שיצטרף כחיל השישי לצד צבא ארה"ב (החיל הרגלי), חיל האוויר, הים, המארינס ומשמר החופים. אחת הטענות שהועלו בעד תוכנית זו היא העובדה שהיא תאפשר להתמודד עם איומים כמו זה של סין, אחת מיריבות אפשריות של ארה"ב שעושות קולות של כאלה המוכנות לתקוף את הכלים של ארה"ב בחלל במקרה של הסלמה.


מלחמת הסחר מצד אחד ודיבורים על תקיפה צבאית מצד שני. תקופה מתוחה בין שתי המעצמות 


בוושינגטון מציגים גם נתונים כלכליים המגבים לכאורה את החשדות שלהם ומצביעים על כך ההוצאות הצבאיות של סין ב-2017 בלבד הגיעו למספר הגבוה מ-190 מיליארד דולר וכי התקציב הצבאי עלול להאמיר ליותר מ-240 מיליארד דולר עד 2028, זאת למרות האטה בצמיחה הכלכלית של סין.

בין ארה"ב לסין קיים שיתוף פעולה צבאי אך מאז הועלו החשדות שהתפרסמו בדו"ח, בוושינגטון הספיקו לסרב בחודש מאי האחרון להשתתפות בתרגיל ימי צבאי רב לאומי שכלל בין השאר גם את סין. חודש לאחר מכן הפך מזכיר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס לנציג הראשון מהפנטגון המבקר בסין מאז 2014.


תרגול של חיל האוויר הסיני ביפן לפני כשנתיים (צילום: AP)


הדו"ח של הפנטגון מגיע בצל מלחמת הסחר המתפתחת בין ארה"ב לסין כאשר שני הצדדים צפויים לחדש את השיחות בעניין בסוף אוגוסט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE