הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה עושים אנשים שלא רוצים יותר את הכלבים שלהם? משאירים אותם ביער באיווה
ארגון הצלת ושינוע בעלי חיים קיבל הודעה על כמות גדולה של כלבים עזובים משוטטים ביער באיווה לאחר שנזרקו ע"י בעליהם בתופעה שככל הנראה ממש לא חד פעמית

שני מטיילים שהגיעו ליער באיווה השבוע עלו על תופעה מדאיגה למדי של אנשים שאינם רוצים עוד את כלביהם ופשוט נוטשים אותם ביער, לא המקום המתאים לבעל חיים ביתי. השניים הזעיקו את אמי היינץ, מנכ"ל חברת "AHeinz57" להצלת ושינוע בעלי חיים, שמקום מושבה נמצא כשעה מהיער.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד מהכלבים שננטשו ביער (צילום: אמי היינץ)


היינץ וצוותה חיפשו ביער ומצאו עשרות כלבים נטושים ומבוהלים: "אין שום סיבה לנטוש כך כלב, שום סיבה בכלל", אמרה היינץ, "יש כל כך הרבה דרכים טובות יותר להשיג עזרה עבור הכלב שלך". צוות החילוץ הצליח לאסוף רק שבעה כלבים כאשר כ-20 נוספים נשארו ביער שאת מיקומו המדויק ביקשו בחברה לא למסור כדי לא לעודד אנשים נוספים להגיע לשם ולהמשיך את התופעה המטרידה.

כל הכלבים שחולצו היו מכוסים בקרציות וחלקם קיבלו טיפול ל"מחלת ליים" ממנה סבלו. סימני הזנחה ברורים נראו על פרוותם של הכלבים שחלקם אף הגיעו עם פצעים שונים שנגמרו ממאבק עם כלבים אחרים. מקרים דומים של נטישת כלבים וגם חתולים דווחו בחודשים האחרונים בניו יורק, מיזורי וטקסס.


אחד מהכלבים שחולצו מטופל ע"י היינץ (צילום: The Register)


נטישת בעלי חיים מוגדרת כלא חוקית במדינת איווה אם כי הענישה בעניין כלל לא מחמירה. "זה עצוב כי יש ארגונים בכל רחבי איווה שיקחו את בעלי החיים האלה, אין סיבה לזרוק אותם ככה", אמר סקוט ווילסון מארגון ARL להצלת בעלי חיים באיווה. אמי היינץ ניסתה להסביר מה מניע אנשים לנטוש את כלביהם ביער: "לאנשים יש רעיונות מוזרים וחלקם נוטים לחשוב שכלב יסתדר בסביבה של חווה אבל זה לא המצב, רוב הסיכויים שחוואי יירה בו".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE