הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכומר האמריקאי העצור בטורקיה לא ישתחרר
בצל המתיחות מול ארצות הברית, בית המשפט באיזמיר דחה את ערעורו של הכומר החשוד במעורבות בטרור ועצור מזה קרוב לשנתיים. הלירה הטורקית ממשיכה לצלול, מזכיר האוצר מנוצ'ין קרא להטיל סנקציות נוספות

הכומר האמריקי אנדרו בראנסון ישאר במעצר בית בטורקיה לאחר שבית משפט מקומי דחה את בקשתו להשתחרר. מוקדם יותר היום (שישי) דן בית משפט באיזמיר בבקשתו של בראנסון, העצור מאז אוקטובר 2016 בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל במדינה שהטורקים מגדירים טרור. כתב האישום שהוגש נגד בראנסון במרץ כולל האשמות בקשרים עם ארגוני טרור, תמיכה במפלגת הפועלים הכורדית שהוצאה מחוץ לחוק ובמתנגד המשטר פטהוללה גולן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בראנסון, לפני כשלושה שבועות. צילום: GettyImages


סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לטענת בית המשפט בראנסון, הסובל מבעיות בריאות, מצוי בסיכון לבריחה וכי הראיות נגדו עדיין נאספות ועל כן נדחית בקשתו להשתחרר. בראנסון, 50, במקור מצפון קרוליינה, מתגורר בטורקיה למעלה מ-23 שנים ומכהן ככומר בקהילה נוצרית באיזמיר. הוא מכחיש את ההאשמות נגדו.

עוד בנושא:

* חבל הצלה קטארי: טורקיה תקבל מיליארדים מהאמירות העשירה

* טורקיה הכפילה את מכסי המגן על מוצרים אמריקאיים מיובאים

* זעזועים בשווקי העולם עקב קריסת הלירה הטורקית

מזכיר האוצר סטיבן מנוצ'ין קרא אתמול לנשיא דונלד טראמפ להחמיר את הסנקציות על טורקיה אם בראנסון לא ישוחרר. בתוך כך, הלירה הטורקית המשיכה לאבד מערכה. מוקדם יותר היום נסחרה הלירה הטורקית בשער של 6.1 לירות לדולר, היחלשות של 5% מתחילת המסחר. בסך הכל איבדה הלירה קרוב ל-40% משוויה מול הדולר מאז תחילת השנה.


המרת כספים בטורקיה. צילום: רויטרס

"אין כל סימן שהבנק המרכזי יורשה להעלות את שיעור הריבית בצורה משמעותית ולהחזיר אותם לטווח החיובי", אמר הכלכלן וויליאם ג'סון. לדבריו, "בהתאם, אין כל שיפור ביחסים עם ארצות הבית וסנקציות נוספות נמצאות באופק". אובדן ערך המטבע והמשבר ביחסים עם ארצות הברית נוצרו בין היתר בעקבות החלטתו של נשיא טורקיה טאייפ ארדואן להוריד את שיעורי הריבית למרות האינפלציה הגבוהה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE