הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ קורא לרשות לניירות ערך לבחון את ביטול חובת הדיווח הרבעוני
בעקבות שיחות עם מנכ"לים במשק הורה טראמפ לרשות לניירות ערך לבחון את החלפת הדיווח הרבעוני של חברות ציבורית בדיווח חצי שנתי בטענה שזה ייעל את פעילותן

הנשיא דונלד טראמפ קרא לרשות לניירות ערך (SEC) לבחון את אפשרות ביטול חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה, והסתפקות בדיווח חצי שנתי. טראמפ צייץ הבוקר (שישי) כי בהמשך לשיחותיו על מנכ"לים בכירים במשק, זה הצעד הנדרש כדי לאפשר גמישות ניהולית ושיפור הרווחיות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הציוץ של טראמפ. צילום מסך מטוויטר

סוגיית חובת הדיווח התקופתי אינה חדשה. מנכ"לי חברות התלוננו בעבר על התהליך שחייב חברות להשקיע בהתאמת התוצאות לתחזיות האנליסטים ולתגובת השווקים בהתאם. אם יוחלט על שינוי תדירות הדיווח, טראמפ עשוי למצוא תומכים לתהליך במקומות מפתיעים.

עוד בנושא:

* צעד קדימה, צעד אחורה: מניית מייסי'ס עולה ויורדת

* אחרי חודשים סוערים, MoviePass מפרסמת את דו"ח הרבעון

* אובר מפרסמת את דו"ח הרבעון אף שאינה נדרשת לכך כחברה פרטית ומציגה זינוק ברווחים

מוקדם יותר השנה התייחסו שניים מהמנהלים הבכירים במשק, וורן באפט וג'יימי דיימון, לאופן דיווח התוצאות הרבעוניות. דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, אמר בראיון לרשת CNBC כי "רווחים רבעוניים הם פונקציה של מזג האוויר, מחירי סחורות, היקף מסחר ותמחור של המתחרים. אינך יכול באמת לשלוט בזה כמנכ"ל". דיימון אמר שמנהלים צריכים להרגיש בנוח להתעלם מהנחיות הדיווח הרבעוני אם הם מרגישים שזה פוגע בתכניות העסקיות שלהם.


וורן באפט וג'יימי דיימון. צילום: CNBC

גם באפט, מנכ"ל חברת האחזקות ברקשייר האתווי ואחד המנהלים המוערכים בעולם, אמר שחברות עלולות לפגוע בתכניות ארוכות הטווח שלהן כדי להתאים לציפיות קצרות הטווח. "כאשר חברות נמצאות בנקודה בה הן לכאורה מצליחות להגיע ליעדים, הן עושות הרבה דברים שבפועל מנוגדים לאינטרסים ארוכי הטווח של העסק", לדבריו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE