הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינת הזהב: דו"ח המשרות של קליפורניה הדהים את הכלכלנים
אחרי חודש יוני ה"שקט" מבחינת תוספת במשרות, היום פורסם כי כמעט 50 אלף משרות חדשות נוספו למשק של מדינת הזהב. התעשיות הבולטות הן המקצועיות והעסקיות, והאזור שזכה לתוספת הגדולה ביותר הוא מחוז לוס אנג'לס. ולמרות זאת, לא הכל ורוד: תעשיית הבנייה ממשיכה "לדמם", ו-2,800 משרות מכל התעשיות אבדו במחוז סן דייגו

46,700 משרות חדשות נוספו למשק של קליפורניה במהלך חודש יולי ואחוז האבטלה במדינה עומד על שיאו הנמוך ביותר מאז ומעולם, 4.2%, כך על פי נתונים שפורסמו היום (שישי) ע"י המחלקה לפיתוח ההעסקה (EDD). עם זאת, לא הכל ורוד שכן אין סימן ממשי להעלאה במשכורות, בהתאם לשאר המדינות בארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


בחודש יוני דווח כי כ-20 אלף משרות נוספו במדינה, ולכן הייתה שמחה גדולה הבוקר כאשר נודע שנתון זה הוכפל. עם פרסום הדו"ח של החודש הקודם, רבים העלו טענות שצמיחת הכלכלה של מדינת הזהב נגמרה, אך הדו"ח הנוכחי שלל את תאוריה זו: "זו הייתה אזעקת שווא", אמרה לין ריזר, הכלכלנית הראשית של אוניברסיטת Point Loma Nazarene בסן דייגו.

מתוך 11 התעשיות הגדולות במדינה, תשע מהן הצליחו להוסיף משרות. בתעשייה המקצועית (רופאים, עורכי דין) ובתעשייה העסקית נוספו כ-15 אלף משרות יחדיו, המספר הגבוה ביותר מבין כלל התעשיות. אחריהן ברשימה ניתן למצוא את תעשיית הסחר, התחבורה והתשתיות (11,200 משרות) ותעשיות הפנאי והלינה (9,500 משרות). שתי התעשיות שלא הצליחו להוסיף משרות הן תעשיית הבנייה ותעשיית השירותים הפיננסים, שם איבדו כ-2,500 משרות יחדיו. 

בחלוקה הגיאוגרפית ניתן לראות כי במחוז לוס אנג'לס נפתחו 7,300 משרות, במחוז אורנג' 5,400 משרות, ובמחוזות ריברסייד וסן ברנרדינו כ-6,700 משרות. במחוז וונטורה איבדו 100 משרות, ו-2,800 משרות אבדו במחוז סן דייגו.


תעשיית הבנייה, אבדו אלפי משרות (צילום: Shutterstock)


כאמור, אחוז האבטלה עומד על 4.2%, הנמוך ביותר מאז החלו לבדוק את הנתון זה בשנת 1976. האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בהעלאת השכר. נתון זה רשם עלייה של 2.2% לעומת חודש יולי הקודם, אך מחירי המזון והאנגריה עלו בתקופה זו ב-2.4% והאינפלציה עלתה ב-2.9%, כך שהעלאה בשכר למעשה עברה ביטול דה-פקטו.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE