הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השופט במשפט מנפורט: קיבלתי איומים על חיי
ת.ס. אליס, המפקח על משפט ההונאה של מנהל קמפיין טראמפ לשעבר, סירב לבקשת שבעה כלי תקשורת לחשוף את זהות המושבעים בתיק

שופט בית המשפט של המחוז המזרחי של וירג'יניה, תומס סלבי אליס, המפקח על דיוני המושבעים במשפט של פול מנפורט, הודה היום (שישי) כי קיבל איומים על חייו. אליס הוסיף כי אנשי שירות המרשלים מלווים אותו לכל מקום, כולל לחדר המלון בו הוא שוהה בימי דיונים מאחר שהוא מתגורר רחוק. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השופט אליס. צילום: GettyImages


אליס לא פירט את אופי האיומים אך הוא ציין שזה מספיק לו כדי לא לחשוף את זהות המושבעים במשפט וכתובותיהם, כמו גם את שם המלון בו הוא לן. למושבעים אין הגנה דומה. אליס נימק את החלטתו בטענה שפרסום שמות המושבעים במקרה כל כך מתוקשר עלול להרתיע אזרחים משירות בחבר מושבעים בעתיד. 

עוד בנושא:

* מונולוג זועם של דונלד טראמפ על הסחבת בחקירת המעורבות הרוסית

* מולר מאשים את מנפורט בהדחת עדים לשקר

ההחלטה נמסרה במסגרת דיון שנערך בבקשת שבעה כלי תקשורת לקבל את שמות המושבעים בתיק ההונאה של פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ. זהו המשפט הראשון שנולד כתוצאה מחקירת התובע המיוחד רוברט מולר החוקר את מעורבות הרוסים ואי סדרים נוספים בבחירות לנשיאות ב-2016. מנפורט מואשם שהעלים הכנסות של יותר מ-30 מיליון דולר באמצעות העברת הכסף לחו"ל ודיווחים שקריים לבנקים. מקור הכסף מצוי לכאורה באוקראינה, שם לטענת התביעה שילמו למנפורט לקידום מנהיג ויקטור ינוקוביץ.


פול מנפורט בבית המשפט. צילום: GettyImages

משפטו של מנפורט נפתח בסוף יולי ושמיעת העדויות בתיק הסתיימה לפני מספר ימים. כעת המושבעים דנים בחומר שהוצג בפניהם לפני קבלת החלטה בנושא. מוקדם יותר היום שחרר השופט אליס את המושבעים בתום שבע שעות דיונים לטובת סוף השבוע והם ישובו ויתכנסו ליום דיונים שלישי בתחילת השבוע הבא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE