הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טענה חדשה כלפי פייסבוק: לא מונעת אפליה במודעות דירות
האלגוריתמים של הרשת החברתית אשמים הפעם בהסתרת מודעות דירות מסוגים מסוימים של אנשים אותם בעלי הדירות לא מעוניינים לראות אצלם

פייסבוק שוב נמצאת על הכוונת, הפעם של משרד השיכון והפיתוח העירוני של ארה"ב שטוען כי הרשת החברתית משתפת פעולה עם אפליה המגיעה מבעלי דירות וסוכני נדל"ן. הרגולטורים טוענים להפרה של תקנת דיור הוגן מאחר ופייסבוק מונעת מאנשים מסוימים באוכלוסיה, כמו נכים למשל או משפחות עם ילדים, לראות מודעות דיור מסוימות שמפרסמי המודעות מבקשים שלא יראו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פייסבוק שוב נבחנת תחת זכוכית מגדלת, הפעם בשל אפליה המתרחשת אצלה (צילום: Shutterstock) 


האפליה מגיעה אמנם באופן ישיר מבעלי הדירות או סוכני הנדל"ן, אך במשרד השיכון והפיתוח העירוני מצפים מפייסבוק שלא תאפשר זאת בפלטפורמה שלה: "כאשר פייסבוק משתמשת בכמות העצומה של נתונים אישיים שהיא אוספת כדי לסייע למפרסמים להפלות אחרים, זה בדיוק אותו דבר כמו לסגור למישהו את הדלת בפנים", אמרה אנה מאריה פאריאס, מזכירת משרד השיכון והפיתוח בהצהרה רשמית שפורסמה אתמול.

הדיון לגבי האם אחריות במקרים כאלה אכן נופלת על פייסבוק הוא מורכב למדי מכיוון שבדרך כלל רשתות כמו פייסבוק לא אחראיות למעשים של המשתמשים שלהם. במקרה הדירות, משרד המשפטים האמריקאי טוען כי פייסבוק כן אחראית מכיוון שהיא אוספת נתונים ומפעילה אלגוריתם המצליב אותם עם נתונים אחרים כדי שהמודעות יותאמו לקהלים ספציפיים. בכך אומרים במשרד המשפטים, פייסבוק יוצרת תוכן ולא רק משמשת כזו שמעלה תוכן של משתמשים.


איזה 'לייק' מגיע כאן לפייסבוק?


בפייסבוק הודיעו כי הם פועלים מול המשרד לשיכון ופיתוח עירוני כדי לפתור את העניין ולחברה יש עדיין הזדמנות להגיב לתלונות לפני שבממשלה יחליטו האם להגיש תביעה רשמית. ברשת החברתית ביקשו גם להדגיש כי הם נגד אפליה ובשנים האחרונות אף חיזקו את המערכות שלהם כדי למנוע שימוש בלתי הולם בפלטפורמה שלהם.

כנגד פייסבוק כבר עומדת תביעה בעניין שהוגשה בניו יורק לפני 5 חודשים ע"י האיגוד הלאומי לדיור הוגן וארגונים אחרים שם נטען כי פייסבוק המשיכה לאפשר אפליה במשך זמן ממושך למרות שארגוני זכויות אזרחים ודיור הוגן התריעו בפניהם כי הם מפרים את התקנה הפדרלית בעניין.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE